Linkaits: "Pašlaik valdībai ir absolūti citas prioritātes." Ceļu kvalitātē strauju izmaiņu nebūs

Smiltis un draza ielas malā; ilustratīvs foto.

FOTO: Edijs Pālens / LETA

Jaunajai valdībai pagaidām nav vīzijas, kā un par kādu naudu tiks īstenoti ceļu remonti turpmāk. Pašlaik pārvietoties varam, lielākoties pateicoties Eiropas Savienības finansējumam - no fondu naudas saņemam 100 līdz 120 miljonus eiro gadā.

"Pašlaik valdībai ir absolūti citas prioritātes - gan veselības aizsardzība, gan izglītība, dzirdams, ka arī sabiedriskajiem medijiem ir problēmas. Ceļiem būs tik naudas, cik būs iedalīts bāzes finansējums, un mūsu uzdevums ir izmantot šos līdzekļus pietiekoši efektīvi, celt ceļus kvalitatīvi un cerēt uz ekonomisko izaugsmi," norāda satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Labotie vai pārbūvētie autoceļi nereti pāris gadu laikā kļūst tikpat neizbraucami, kādi tie bija pirms remonta.

Ceļu būvnieki vaino nepastāvīgos laika apstākļus Latvijā.

Šī ziema ir tieši raksturīga ar to, ka ir bijuši daudzi sasalšanas un atkušņa gadījumi, tā ir tāda specifika, ka ceļam nav lielāka ienaidnieka par ūdeni, ja ūdens no ceļa kārtīgi nenotek, ceļā ir plaisas vai bedre, tad ūdens tiek tur iekšā. Ūdenim ir tā īpašība, ka ūdens sasalstot izplešas, līdz ar to sit ārā visus ielāpus un plēš to ceļu lupatās," atzīst "Latvijas ceļu būvētāja" valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš

Eksperts informē, ka ziemas laikā radušos ceļa bojājumus ir iespējams novērst jau pirmās kārtas uzklāšanas brīdī, tomēr vai tas tiek izdara - atkarīgs no būvdarba vadītāja.

"Latvijas Valsts ceļi" informē, ka pēc speciālistu atzinuma saņemšanas nekvalitatīvo ceļa posmu varētu labot vēlreiz vai pat pārbūvēt pilnībā.

Uz augšu