No Rīgas līdz Tallinai teju pusotras stundas laikā - publiskots "Rail Baltica" vilcienu kustības saraksts

FOTO: Publicitātes foto

Publiskots dzelzceļa projekta "Rail Baltica" vilcienu kustības plāns - tas iezīmē līnijas starptautisko, reģionālo un kravas vilcienu kustībai no 2026. līdz 2056. gadam. Starp Baltijas galvaspilsētām vilcieni kursēs reizi divās stundās.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" ātrgaitas vilcieni starp Baltijas galvaspilsētām kursēs reizi divās stundās. Turklāt, līdz pat 10 vilcieniem dienā kursēs posmā Viļņa-Kauņa-Varšava.

Plāns iekļauj arī divus nakts vilcienus: Tallina-Rīga-Kauņa-Varšava-Berlīne un Viļņa-Kauņa-Varšava-Berlīne.

Ik pēc pusstundas pasažieri varēs nokļūt no Rīgas Centrālās Stacijas uz Starptautisko lidostu "Rīga" - šis brauciens aizņems vien 10 minūtes.

Ātrgaitas vilcienu kustības intervāls ir balstīts paredzamo pasažieru pieprasījuma novērtējumu, kas tika veikts ""Rail Baltica" Vilcienu kustības plāna 2026.-2056. gadam" izstrādes ietvaros.

FOTO: Publicitātes foto

Kravu pārvadājumi

Kā norādīts "Vilcienu kustības plānā", divi līdz trīs kravas vilcieni ar maksimālo ātrumu 120 km/h varēs izmantot Rail Baltica katru stundu. Pieņemtā ass slodze ir 25 tonnas un pieļaujamais vilcienu garums - līdz 1050 metriem. Lai veicinātu dzelzceļa kravu pārvadājumu attīstību, paredzēts būvēt trīs liela mēroga multimodālos terminālus - Mūgā (Igaunija), Salaspilī (Latvija) un Palemonā (Lietuva).

Plānots, ka 80% no kravas vilcieniem, kas izmantos Rail Baltica, būs intermodālo kravu vilcieni. Tas sniegs iespēju loģistikas operatoriem pārvietot kravu pārvadājumus no autoceļiem uz dzelzceļiem. Tādējādi ir gaidāms nozīmīgs gaisa piesārņojuma un ceļa sastrēgumu samazinājums, kā arī uzlabota kopējā autoceļu satiksmes drošība.

Starptautiskie un reģionālie pasažieru pārvadājumi

"Rail Baltica" dzelzceļa satiksmes plānā veiktais izvērtējums atklāj reģionālo vilcienu attīstības potenciālu Baltijas valstīs, ar maksimālo kustības ātrumu 200 km/h. Tas nozīmē, ka "Rail Baltica" trase var tikt izmantota ne tikai starptautiskajiem pasažieru pārvadājumiem, bet arī reģionālajiem un pārrobežu reģionālajiem pārvadājumiem, nodrošinot ātru un videi draudzīgu transporta risinājumu visa "Rail Baltica" ceļa garumā.

FOTO: Publicitātes foto

Piemēram, plāns identificēja pietiekamu pasažieru plūsmas potenciālu, lai veidotu reģionālo pasažieru pārvadājumus no Bauskas līdz Rīgai un no Salacgrīvas līdz Rīgai Latvijā, no Pērnavas līdz Tallinai Igaunijā, un no Marijampoles caur Kauņu līdz Viļņai Lietuvā.

Papildus tam, plāna izstrādes gaitā tika identificēts pietiekamais pieprasījuma līmenis arī pārrobežu reģionālās satiksmes nodrošināšanai, piemēram, posmos no Marijampoles līdz Rīgai (Lietuvā-Latvijā), vai no Tallinas līdz Rīgas lidostai (Igaunija-Latvija).

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis - Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. 

Uz augšu