"Luminor" aicina klientus nesatraukties un nejaukt "PNB banku" ar kādreizējo "DNB banku"

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
"Nordea" un "DNB" apvienotā banka "Luminor Bank".
"Nordea" un "DNB" apvienotā banka "Luminor Bank". Foto: Ieva Leiniša/LETA

"Luminor" banka aicina klientus nesatraukties un nejaukt "PNB banku" ar kādreizējo "DNB banku", informēja "Luminor" pārstāve Inese Kronberga.

"Luminor" banka, kas pirms diviem gadiem apvienoja divas bankas - "Nordea" un "DNB" -, aicina savus klientus būt vērīgiem un pievērst uzmanību banku nosaukumiem.

Pēc tam, kad tika paziņots par "PNB Bankas" slēgšanu, "Luminor" saņēmusi dažu satrauktu klientu zvanus. Kronberga uzsvēra, ka iepriekšējās "DNB bankas" (tagad "Luminor") klienti var būt pilnībā droši par saviem noguldījumiem.

"Aicinām klientus nesatraukties, jo Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) paziņojums attiecas "PNB Bankas" (iepriekš "Norvik banka") slēgšanu, kam ar "Luminor" nav nekādas saistības," uzsvēra Kronberga.

Viņa piebilda, ka "Luminor" banka ir stabila, finansiālā situācija ir droša un kapitāla pietiekamības rādītāji ir virs noteiktā uzraugošo iestāžu apjoma.

No ceturtdienas, 15. augusta, plkst. 21 apturēta "PNB bankas" darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.

Eiropas Centrālā banka kā "PNB bankas" tiešais uzraugs, 15.augustā nolēma atzīt "PBN banku" par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt "PNB bankas" noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, FKTK padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu "PNB bankā" un lēma par noguldījumu nepieejamību.

Eiropas Centrālā banka kā "PNB bankas" tiešais uzraugs pieņēmis šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.

"Mēs apzināmies, ka šī ir negaidīta ziņa bankas klientiem, taču varam apliecināt, ka FKTK darīs visu iespējamo, lai izveidotu ērtāko un efektīvāko risinājumu, un pēc iespējas ātrāk klientiem sāktu garantētās atlīdzības izmaksu – līdz 100 000 eiro katram. Jau tuvākajās dienās, kā rāda pirmie aprēķini – 99,2% noguldītāju varēs sākt saņemt visu savu uzkrāto naudu bankā, ko pilnībā segs no Noguldījumu garantiju fonda līdzekļiem," sacīja FKTK priekšsēdētāja Kristīne Černaja-Mežmale.

Komisijā atzīmēja, ka FKTK padome ir lēmusi par noguldījumu nepieejamību, lai pēc iespējas ātrāk klienti varētu saņemt garantēto atlīdzību. Par garantēto atlīdzību izmaksu veidu un kārtību FKTK lems jau tuvākajās dienās.

Garantēto atlīdzību izmaksa jāuzsāk ne vēlāk kā 8.darba dienā pēc noguldījumu nepieejamības iestāšanas. Noguldījumu garantiju sistēma paredz katram "PNB bankas" klientam noguldījumu izmaksu garantētās atlīdzības veidā līdz 100 000 eiro.

Garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro apmērā tiks izmaksāta gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu līdzekļiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai, uz atlikumiem norēķinu kontos vai algas kontos un uz līdzekļiem krājkontos.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu