"Yandex.Taxi" preses pārstāve Olga Demjaņuka norādīja, ka "mēs sadarbojamies ar vietējiem partneriem - transporta uzņēmumiem. Partneri ir atbildīgi par autovadītāju pieņemšanu darbā un visām nepieciešamajām pārbaudēm, kas ir saskaņā ar Latvijas likumiem".
"Mēs esam starpnieks starp gala patērētāju un sadarbības partneriem, kas sniedz faktisko pārvadājumu," papildināja Ķezberis.
Tomēr "Bolt" gadījumā noteikumos, kas domāti autovadītājiem, lasāms neviennozīmīgs punkts - tajā nav izslēgts, ka kāds "Bolt" un autovadītāja sadarbību varētu uzskatīt par darba attiecībām.
"Iepazīstoties ar šo līgumu, mēs esam pirmšķietami saskatījuši pārkāpumu. Pilnīgi noteikti mēs mēģināsim veikt pārbaudi, aptaujājot darbiniekus, ja mums neizdosies primāri tikt pie šīs aplikācijas turētāja," norāda Rīgas reģionālās Valsts darba inspekcijas vadītāja Baiba Puķukalne.
Krietni labāka situācija ir ēdienu piegādātāja "Wolt" situācija. Žurnālistei neizdevās kļūt par kurjeru, jo atšķirībā no "Bolt", "Wolt" pieprasīja iesniegt visu nepieciešamo dokumentu kopijas, tai skaitā apliecinājumu, ka žurnālistei ir pašnodarbinātā statuss.
Darba līgumu "Wolt" ar kurjeriem neslēdz, tomēr arī viņu gadījumā ir situācijas, kas vairāk piedien darba tiesiskajām attiecībām. Piemēram, kurjeru apmācību laikā, "Wolt" pārstāve atklāja, ka reizi nedēļā aplikācijā pieejamas "garantētās stundas". Tām piesakoties, "Wolt" zinās, ka kurjers būs darbā, savukārt kurjers saņems naudu arī tad, ja pasūtījumu nebūs. Tāpat apmācībās minēja summas, ko kurjers var nopelnīt, kas gan, visticamāk, iespējams vien tad, ja strādā pilnu laiku.