Atlaisti RS darbinieki, kuri devuši pieeju "invalīdu biļetēm" cilvēkiem, kam tās nepienācās

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
SIA "Rīgas satiksme" autobusa šoferis.
SIA "Rīgas satiksme" autobusa šoferis. Foto: Ieva Leiniša/LETA

Pēc pārbaudes par aizdomīgi biežajiem, pašvaldības subsidēto e-talonu pīkstināšanas gadījumiem SIA "Rīgas satiksme" atmaskojusi un no darba atbrīvojusi negodīgus darbiniekus, kuri devuši pieeju "invalīdu biļetēm" cilvēkiem, kuriem tās nepienācās, piektdien, 4. oktobrī, vēstīja raidījums "TV3 ziņas".

Aizdomās par mahinācijām ar invalīdu pārvadājumiem Rīgas mikroautobusos valsts pavasarī apturējusi 2,2 miljonu eiro dotāciju Rīgas domei. Viens no iemesliem - dīvainības ar aizdomīgi biežu pašvaldības apmaksāto e-talonu validāciju mikroautobusos.

Pēc Autotransporta direkcijas aprēķiniem, rekordisti mēnesī pīkstinājuši subsidēto e-talonu 300 reižu, bet "Rīgas satiksmes" dati liecina, ka veiktas ap 500 validācijām mēnesī.

"Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs Ernests Saulītis raidījumam stāstīja, ka nepilnības tiešām tika konstatētas.

"3000 braucieni, rēķinot par 1,5 eiro - ir 4500 eiro. Tā nav "Rīgas satiksmes" vaina, balss sistēmu nesavienojamība. Ja "Rīgas satiksmei" nenonāk informācija, ka šai personai nav invalīda statusa, mēs nevaram zināt. Šobrīd ir izdarīts daudz, lai veiktu uzlabojumus.

Jā, cilvēkam ir iespējas braukt 400 reizes mēnesī. Nevar aizliegt. Pensionāram ar 75 gadiem patīk 300 reizes mēnesī braukt. E-talonu nopīkstina. Tas nav pārkāpums," pauda Saulītis

Pēc pārbaudēm atklājies, ka pārkāpumu veicis kāds "Rīgas satiksmes" darbinieks, kas piešķīris atlaides par braucieniem sabiedriskajā transportā cilvēkiem, kuriem tās nepienākas.

"Esam konstatējuši mūsu darbinieku negodīgu rīcību divos gadījumos. Bez jebkāda pamatojuma tika piešķirtas tiesības izmantot invalīda braukšanas atlaidi. Cilvēki ir atbrīvoti no darba," skaidro Saulītis.

Viņš lēsa, ka nākotnē "Rīgas satiksme" varētu noteikt arī kvotu, cik reižu mēnesī atlaižu saņēmēji var izmantot pašvaldības apmaksātos e-talonus, bet tā jau ir pašvaldības, nevis "Rīgas satiksmes" izšķiršanās un politisks lēmums.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu