Šodienas redaktors:
Eva Gaigalniece
Iesūti ziņu!

Aptauja: Kādos mārketinga kanālos uzņēmumiem ieguldīt ekonomiskās lejupslīdes laikā?

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: shutterstock.com

Ekonomiskās lejupslīdes laikā, SEO optimizācija būs nozīmīgākais digitālā mārketinga instruments, citiem vārdiem – organiskie jeb dabīgie Google meklēšanas rezultāti būs efektīvākais mārketinga kanāls, kurā uzņēmumi investēs visvairāk, kā uzrāda ASV veiktā pētījuma “Impact of COVID 19” rezultāti.

Mājaslapas optimizācija – TOP digitālā mārketinga kanāls 2019. gadā

66% no visiem respondentiem viennozīmīgi atzīmēja meklēšanas rezultātus jeb Organic Serach par veiksmīgāko digitālā mārketinga kanālu 2019. gadā, kas ir tiešā veidā saistīts ar SEO pakalpojumiem. Tam seko apmaksātā reklāma (Google Ads) un e-pasta mārketings. Tikai 14% respondentu atzina sociālos medijus, kā labāko digitālā mārketinga instrumentu. Šie secinājumi, balstoties uz iepriekšējā gada pieredzi, kalpos par pamatu tam, kādus mārketinga lēmumus turpmāk uzņēmumi pieņems arī ekonomiskās lejupslīdes laikā.

The Impact of COVID-19 Conductor research

Uz jautājumu: “Vai SEO šajā laikā būs vairāk vai mazāk svarīgs?”, 63% aptaujāto respondentu atbildēja, ka pēc viņu domām, SEO nozīme pieaugs. 34% respondenti uzskata, ka SEO nozīme mārketinga aktivitātēs mazliet pieaugs, bet 29% respondentu uzskata, ka SEO pakalpojums būs ļoti svarīgs aspekts mārketinga investīcijām. Un tikai 5% atbildēja, ka SEO viņu uzņēmumos būs mazāk svarīga loma.

The Impact of COVID-19 Conductor research

Uzņēmumu pārstāvji tika aicināti atbildēt uz jautājumu: “Kā globālā lejupslīde ietekmēs jūsu mārketinga stratēģiju?”, uz ko vairums aptaujāto jeb 58% no respondentiem atbildēja, ka mārketinga plānos ietilpst budžeta samazinājums, bet 34% vairāk ieguldīs salīdzinoši mazāku investīciju kanālos, bet ar mērķi gūt vislielāko atdevi ilgtermiņā, kā piemēram – SEO pakalpojumos un 29% palielinās ROI (investīciju atdeves) slieksni. Bet 25% aptaujāto norādīja, ka viņi būs spiesti samazināt darbinieku skaitu.

The Impact of COVID-19 Conductor research

Budžets – samazināts, bet mērķi – tādi paši vai pat augstāki

Pētījums rāda, ka koronavīrusa pandēmijas izraisītie krīzes apstākļi jau šobrīd ietekmē un gaidāms arī turpmāk ietekmēs uzņēmumu mārketingam paredzētās budžeta aplēses. Tomēr lielākā daļa aptaujāto respondentu 45%, no kuriem lielākā daļa ir nozares praktiķi, norāda, ka viņu budžeti tikai nedaudz samazināsies vai visdrīzāk palieks nemainīgi – tā 27%. Tikai 20% no aptaujātajiem respondentiem atzīmē, ka uzņēmuma mārketinga budžets COVID-19 radītās krīzes dēļ ievērojami samazināsies.

The Impact of COVID-19 Conductor research

Neskatoties uz lēmumu par budžetu, 32% respondentu norādīja, ka viņu izvirzītie mārketinga mērķi paliks nemainīgi, bet 36% no aptaujātajiem respondentiem sliecas domāt, ka mārketinga uzstādītie mērķi vairāk vai mazāk, bet kopumā palielināsies vai mainīsies. Kamēr 86% uzņēmumu pārstāvji paredz, ka šogad izvirzītos mārketinga mērķus būs daudz grūtāk sasniegt, ņemot vērā samazināto budžetu un citus apstākļus.   

The Impact of COVID-19 Conductor research

Ko mēs varam secināt?

Šīs aptaujas galvenie secinājumi – mājaslapas optimizācija jeb SEO ir visaugstāk novērtētākais digitālā mārketinga kanāls ekonomiskās lejupslīdes laikā un tiek uzskatīts par veiksmīgāko investīcijas atdeves instrumentu ilgtermiņā, ko uzsver digitālā mārketinga speciālisti visā pasaulē. Digitālo stratēģiju vadītāji ir pārliecināti, ka SEO uzņēmumiem izmaksās ievērojamas dividendes, krīzei beidzoties. Jo efektīva SEO stratēģija ir ieguldījums ilgtermiņā. Strādājot pie Google meklēšanas rezultātiem un atslēgvārdu pozīcijām tagad, Jūs būsiet ieguvējs brīdī, kad krīze būs pārvarēta, ekonomiskās situācija stabilizēsies un patēriņš pēc Jūsu precēm vai pakalpojumiem – pieaugs.  

Aicinām sazināties ar nozarē zinošiem SEO speciālistiem, lai labāko metožu, pieredzes un rīku rezultātā, jūsu uzņēmuma mērķauditorija atrastu jūsu mājaslapu Google meklēšanas rezultātos daudz biežāk! Sazinieties, rakstot uz e-pastu solution@infinitum.agency vai aizpildot kontaktformu  .

 
Uz augšu