PTAC "melnajā sarakstā" iekļautais pazīstamais juvelierizstrādājumu tirgotājs iebilst pieņemtajam lēmumam (3)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Gredzeni. Ilustratīvs attēls.
Gredzeni. Ilustratīvs attēls. Foto: Pixabay

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) lēmums iekļaut juvelierizstrādājumu tirgotāju "Jahonts" "melnajā sarakstā" pieņemts bez atbilstošas ekspertīzes, sacīja "Jahonts" valdes priekšsēdētājs Vjačeslavs Karjukovs.

Kā ziņots, jūlija sākumā PTAC pēc patērētāja sūdzības izskatīšanas un Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu pieņemšanas juvelierizstrādājumu tirgotāju "Jahonts" iekļāva "melnajā sarakstā". Lēmums pieņemts atbilstoši izskatītai sūdzībai, kurā tirgotājs neatmaksāja naudu 398,05 eiro apmērā patērētājam par līguma noteikumiem neatbilstošu gredzenu.

"Jahonts" valdes priekšsēdētājs norādīja, ka no brīža, kad kliente pirmo reizi vērsās ar sūdzību "Jahonts" veikalā, tirgotājs ir veidojis abpusēju dialogu, lai situāciju risinātu. Klientei skaidrots, ka, viņuprāt, uz gredzena redzamais bojājums veidojies mehāniskā ceļā, nevis ražotāja vainas dēļ. Līdz ar to tirgotājs piedāvāja klientei veikt preces remontu un atjaunot gredzena pārklājumu.

Kliente no šī piedāvājuma atteicās, pieprasot kompensēt preces vērtību. Karjukovs atklāja, ka uzņēmums piekrita kompensēt preces vērtību, taču ar nosacījumu, ka produktam tiek veikta neatkarīga ekspertīze.

"Diemžēl kliente no mūsu piedāvājuma par neatkarīgu ekspertīzi atteicās, atkārtoti pieprasot atgriezt iztērēto naudu.

Līdz ar to, ne mūsu, ne PTAC rīcībā nav neatkarīga eksperta atzinums, kas noteiktu patieso bojājuma rašanās iemeslu un ļautu PTAC izdarīt objektīvu slēdzienu," viņš uzsvēra.

"Jahonts" vadītājs norādīja, ka PTAC pieņēmis lēmumu, neredzot bojāto produktu, bet vērtējot tikai abu pušu elektronisko saraksti.

"Ir apsveicama PTAC iniciatīva veidot šādu "melno sarakstu", bet es vēlos vērst uzmanību, ka pārsteidzīga uzņēmuma iekļaušana šādā sarakstā grauj uzņēmuma reputāciju. Mūsu uzņēmumā ir izstrādāti stingri klientu sūdzību izskatīšanas kritēriji un vienmēr, ja tiek konstatētas produkta kvalitātes neatbilstības ražošanas vai veikala vainas dēļ, klientam tiek kompensēti izdevumi," pauda "Jahnots" valdes priekšsēdētājs.

Viņš piebilda, ka PTAC izskatītajā gadījumā nav pierādīts, ka gredzena bojājums nav radies, piemēram, klientam rotaslietu neapdomīgi lietojot ikdienā. Kā skaidroja Karjukovs, juvelierizstrādājumiem ar rodija pārklājumu ir iespējams dabisks nodilums, kas nav uzskatāms par defektu, un tas tiek norādīts arī lietošanas instrukcijā, ko katrs klients saņem produkta iegādes brīdī.

"Jahonts" atkārtoti aicina veikt neatkarīgu ekspertīzi bojātajam baltā zelta gredzenam. Ja neatkarīgas ekspertīzes rezultātā tiks konstatēta ražotāja vaina, kompensācija preces vērtībā klientei tiks veikta, sacīja Karjukovs.

PTAC pārstāve Evija Lene aģentūrai LETA skaidroja, ka PTAC "melnajā sarakstā" tiek ievietoti komersanti, kas labprātīgi nav izpildījuši Patērētāju Strīdu risināšanas komisijas lēmumā noteiktos nosacījumus.

Konkrētajā gadījumā patērētājs ar iesniegumu ir vērsies Patērētāju Strīdu risināšanas komisijā saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošu baltā zelta gredzenu, jo gredzens sāka zaudēt kvalitāti un mainīja izskatu.

Viņa arī atzīmēja, ka, izvērtējot visus lietas apstākļus un ņemot vērā, ka patērētāja gredzenu izmantoja neilgi, proti, divus mēnešus, komisijas ieskatā, patērētājai ir jāsaņem atpakaļ visa samaksātā summa, proti, 398,05 eiro.

Taču tā kā komersants nav izpildījis šo lēmumu, "Jahonts" ir ievietots PTAC "melnajā sarakstā" līdz brīdim, kad lēmums tiks izpildīts.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, "Jahonts" 2018. gadā strādāja ar 10,064 miljonu eiro apgrozījumu un peļņu 2,354 miljonu eiro apmērā. Kompānija reģistrēta 1993.gada decembrī, un tās pamatkapitāls ir 455 252 eiro. Kompānijas vienīgais īpašnieks ir Vjačeslavs Karjukovs.

Komentāri (3)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu