:format(webp)/nginx/o/2020/10/16/13417353t1h7151.jpg)
Bils Geitss ir teicis, ka uzņēmumiem, kas nav atrodami internetā, jārēķinās ar ātru izkrišanu no aprites. Šis apgalvojums ne tikai nav zaudējis savu aktualitāti, bet vispasaules pandēmijas apstākļos kļuvis pat vēl aktuālāks. Preču un pakalpojumu pirkšanu internetā sākušas izmantot pat tās sabiedrības grupas, kuras līdz šim to darījušas reti vai pat nemaz.
Labākā vieta, kur uzrunāt savus potenciālos klientus internetā, ir Google reklāma. Tas ir plašākais reklāmas tīkls, kas ļauj sasniegt 90% interneta lietotāju visā pasaulē. Tomēr svarīgi zināt, kā to izdarīt gudri, lai reklāmai atvēlētais budžets tiktu izlietots efektīvi un nestu reklāmguvumus.
Lai sāktu reklamēties Google meklēšanas un reklāmas tīklā, nepieciešams lietot Google Ads. Esam sagatavojuši ceļvedi/stratēģiju ar svarīgākajām pamatlietām veiksmīgas Google reklāmas izveidē, izmantojot mūsu kā sertificēto Google Premier partneru ilggadējo pieredzi.
Nospraud mērķi: Reklāmas kampaņas izveidi sākam un noslēdzam ar mērķi. Tev svarīgi jau pašā sākumā zināt, kāds ir tavs mērķis – peļņas palielināšana, pārdošanas apjoma pieaugums, lielāka mājaslapas apmeklētāju plūsma vai zīmola atpazīstamības celšana. Mērķim obligāti nav jābūt tikai vienam – tie var būt arī vairāki. Tādā gadījumā vislabāk ir izveidot atsevišķu kampaņu katram no tiem.
Plāno budžetu: Reklāmas budžeta noteikšana ir sarežģītāka nekā sākumā varētu šķist. Šeit nedarbosies stratēģija no sērijas “es te ielikšu 500€ un tad jau redzēs, kas sanāks”. Atkarībā no nozares, 500€ var būt gan labs starta kapitāls, gan nepietiekams budžets pat nelielam ieskrējienam.
Maksa par klikšķi (MPK) dažādu nozaru atslēgvārdiem ir atšķirīga un svārstās no centiem līdz pat trīs ciparu skaitļiem. Piemēram, reklamējot kurpes, MPK var būt zemāka par vienu eiro, bet, reklamējot juridiskos pakalpojumus, MPK var pārsniegt pat 100€.
Reālistiska budžeta noteikšanai jāzina savas nozares vidējā MPK un vidējie konversijas rādītāji, kā arī mērķis, kādu vēlies sasniegt. Iztēlosimies gadījumu, kad tavs mērķis ir 10 konversijas mēnesī, nozares vidējais konversijas rādītājs ir 10%, bet MPK ir 10€. Šajā gadījumā, lai sasniegtu 10 konversijas, būs nepieciešami 100 klikšķi uz reklāmas, kas izmaksās 1000€.
Formula ir vienkārša: vienas konversijas izmaksas = atslēgvārda MPK * klikšķu skaits uz reklāmas, kas nepieciešams vienas konversijas iegūšanai.
Izvēlies reklāmas veidu: Kurš no piedāvātajiem Google reklāmas veidiem ir tavam biznesam tīkamākais un piemērotākais: reklāma meklēšanas rezultātos, YouTube vietnē vai Google reklāmas tīklā?
Ja budžets ir liels un tiek izmantoti salīdzinoši lēti atslēgvārdi, mēs kombinējam visus šos reklāmu veidus un pat izveidojam vairākas kampaņas Google meklēšanas tīklā.
Ja budžets ir neliels, tad cenšamies to neizkaisīt. Labāk ir pieturēties, piemēram, pie labi pārdomātas reklāmas meklēšanas tīklā, kas ļauj veidot pastāvīgu klientu plūsmu un labus konversijas rādītājus. Līdzko sāksi just ieguldījumu atdevi (IA), varēsi reinvestēt peļņu Google tīkla reklāmās, lai sasniegtu tos potenciālos klientus, kuri reiz izrādījuši interesi par piedāvājumu, bet nav veikuši konversiju. Šādu reklāmas kampaņu stratēģiju esam izmantojuši neskaitāmas reizes, radot pašpietiekamas un ilgtermiņā peļņu nesošas kampaņas.
Atrodi pareizos atslēgvārdus: Atslēgvārdu izvēle noteiks ne tikai reklāmas kampaņas izmaksas, bet arī to, cik veiksmīga būs pati kampaņa. Tāpēc šis ir viens no pamatelementiem.
Iesakām neizvēlēties pašus populārākos savas nozares atslēgvārdus. Izmantojot tos, būs gan liela konkurence, gan augsta maksa par klikšķi.
Ja vien tavs uzņēmums jau tagad nav savas nozares līderis, piemeklēsim tev citus, piemērotākus ceļus. Tādējādi mūsu Google reklāmu klienti maksā mazāk, bet tik un tā iegūst kārotos reklāmguvumus.
Veicot atslēgvārdu atlasi, ārkārtīgi svarīgi analizēt to, ar kādu nolūku interneta lietotājs varētu lietot katru no tiem. Pajautā sev, vai atslēgvārda nolūks atbilst tavam piedāvājumam.
Viens no labākajiem palīgiem atslēgvārdu izvēlē būs Google atslēgvārdu plānotājs (Keyword Planner). Tomēr ņem vērā, ka potenciālo atslēgvārdu izvēle prasa gana daudz izpētes darba. Jāsaprot, kuri no tiem ideāli atbilst tavam piedāvājumam, nodrošina pieņemamu MPK un vidēju vai pat zemu konkurenci. Lai varētu lietot Google atslēgvārdu plānotāju, tev jābūt reģistrētam Google Ads lietotājam.
Atlasi auditoriju: Kas ir tava mērķauditorija? Google Ads ļauj atlasīt savu auditoriju pēc dažādiem demogrāfiskajiem datiem: vecuma, interesēm, atrašanās vietas, ienākumiem un citām pazīmēm. Veicot rūpīgu mērķauditorijas atlasi, spējam reklāmas budžetu iztērēt efektīvi - sasniedzot tikai to cilvēku grupu, kuras ieinteresētība tavā piedāvājumā ir visaugstākā.
Izstrādā koncentrētas reklāmu kopas: Jo lielāks budžets, jo vairāk reklāmu kopas var veidot. Savukārt, ja budžets ir neliels, tad reklāmu kopas nepieciešams veidot koncentrētas un smalki izstrādātas.
Sašaurinot atslēgvārdu klāstu līdz svarīgākajiem, iespējams radīt koncentrētas reklāmu kopas, kuras ļaus uzlabot ne tikai reklāmu sniegumu, bet arī to kvalitātes rādītāju. Tādējādi tiks uzlabots arī vidējais klikšķu skaits (VKS) un samazināta maksa par potenciālo klientu piesaisti (CPL).
Nedrīkstētu aizmirst par atslēgvārdu atbilstības opcijām, kas palīdz noteikt, kādi meklēšanas vienumi “iedarbinās” tavu Google reklāmu. Iespējams izvēlēties plašo atbilstību, plašās atbilstības pārveidotāju, frāzes atbilstību un precīzo atbilstību. Izvēloties piemērotāko atbilstību, nodrošinām, ka katrs tavs iztērētais cents nes maksimālo atdevi.
Izstrādā nolūkam atbilstošu reklāmas tekstu un mērķlapu: Tava reklāmas stratēģija nebūs pilnīga bez laba reklāmas teksta un rūpīgi izstrādātas mērķlapas. Tavas reklāmas atslēgvārdiem, reklāmas tekstam un mērķlapai jābūt savā starpā cieši saskaņotiem vienumiem, lai potenciālais klients saņemtu tieši to, ko ir meklējis.
Ja tavs reklāmas teksts nesaskanēs ar Google meklētājā ievadīto frāzi, kas reklāmu aktivizēs (atslēgvārdus, kuri aktivizē reklāmu, izvēlas reklāmdevējs pats), tad šī reklāma tavu piedāvājumu vienkārši nepārdos un konversijas rādītāji būs zemi.
Labam Google reklāmas tekstam jāsastāv no apraksta, kas ir saskaņā ar piesaistītajiem atslēgvārdiem, uzskaitītiem ieguvumiem (piemēram, “atlaide” vai “bezmaksas piegāde”) un aicinājuma uz darbību (piemēram, “reģistrējies un saņem atlaižu kodu”).
Mērķlapu ieteicams veidot intuitīvi lietojamu un aicinājumam uz darbību atbilstošu. Piemēram, ja aicinājums ir reģistrēties, tad mērķlapā ievietojam ļoti ērtu un parocīgi reģistrācijas formu.
Izvēlies cenu noteikšanas stratēģiju: Izvēlēties cenu noteikšanas stratēģiju nav viegli, jo Google piedāvā aptuveni duci stratēģiju. Esam sagatavojuši ļoti vienkāršu stratēģiju ceļvedi dažādiem reklāmu mērķiem:
- Ja mērķis ir peļņas palielināšana, tad ieteicams izmantot cenu noteikšanas metodes “reklāmguvumu vērtības maksimāla palielināšana” vai “mērķa RTA”.
- Ja mērķis ir pārdošanas apjoma vai potenciālo pirkumu skaita palielināšana, tad ieteicams izmantot cenu noteikšanas metodes “reklāmguvumu skaita maksimāla palielināšana” vai “mērķa MPI”.
- Ja mērķis ir tīmekļa vietnes apmeklētāju skaita palielināšana, tad labākā cenu noteikšanas metode būs “klikšķu skaita maksimāla palielināšana”.
- Ja mērķis ir uzņēmuma atpazīstamības veicināšana vai nostiprināšana, tad labākā cenu noteikšanas metode būs “mērķa seansu daļa”.
Apsveicam! Kad viss šis ir paveikts, tava reklāma ir gatava doties plašajā internetā, lai sasniegtu tavus uzstādītos mērķus.
Kad reklāma ir publicēta, neaizmirsti sekot līdzi tās rezultātiem, lai vajadzības gadījumā vari veikt uzlabojumus kampaņā vai reklāmas mērķlapā. Ieteicamais laika periods rezultātu analizēšanai ir 4 nedēļas pēc reklāmas publicēšanas vai izmaiņu veikšanas.
Rakstu sagatavoja: SIA J Konsult, www.jkonsult.lv