Raidījums: KPV LV priekšvēlēšanu kampaņas organizēšanu par 126 000 uztic ēdināšanas firmai (2)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro piedalās koka logu ražotnes "Arbo Windows" atklāšanas pasākumā.
Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro piedalās koka logu ražotnes "Arbo Windows" atklāšanas pasākumā. Foto: Zane Bitere/LETA

Politiskās partijas ir atklājušas, cik daudz naudas tērējušas Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās. Visdārgākā kampaņa bija vēlēšanu uzvarētājai, bet otru iespaidīgāko summu tērējusi KPV LV, kas domē nemaz neiekļuva. Mūsu uzmanību piesaistīja firma, kam partija uzticējusi kampaņas organizēšanu, vēsta raidījums "Nekā personīga".

126 000 eiro maksāti reklāmas tirgū nezināmai firmai. Kompānijas atskaites nonākušas raidījuma rīcībā un dažas pozīcijas izskatās mākslīgi sadārdzinātas.

KPV LV biedru vidū radušās aizdomas par valsts finansējuma patieso izlietojumu. 70 biedri ierosināja sasaukt partijas pilnsapulci, lai prasītu atskaiti par naudas izlietojumu un  iespējams veiktu izmaiņas valdē. Tomēr šonedēļ kļuva zināms, ka sapulce atcelta, kas bija pārsteigums arī dažiem valdes locekļiem. 

Par dalību Rīgas domes ārkārtas vēlēšanās KPV LV izšķīrās vasarā. Partijas valde lēma, ka mēra kandidāts būs Ralfs Nemiro un viņam vienpersoniski arī ļāva izraudzīties kampaņas organizētājus. Neraugoties uz deviņu valdes locekļu lemto, vēlēšanās netērēt vairāk kā 170 000, kampaņā patiesībā izdeva divas reizes vairāk un Rīgas domē KPV LV tā arī neiekļuva. 

Visdārgākā bijusi priekšvēlēšanu kampaņas plānošana un organizēšana. Svarīgākais darbs priekšvēlēšanu laikā uzticēts ēdināšanas uzņēmumam, kas darbību pēdējos trijos gados praktiski nav veicis, un reģistrēts kādā dzīvoklī Ķengaragā. Reklāmas tirgū kompānijas "Thumbs up media line" vārds, kam KPV LV par kampaņu samaksāja 126 000 (126 398 eiro) ir svešs.

"Ar ko viņi jums likās pieredzes bagāti? Tas ir ēdināšanas uzņēmums. Ar to, ko uzņēmums nodarbojas šobrīd, tas ir tas piedāvājums, kas tika  sniegts partijai. Un partija izvēlējās tos cilvēkus, kuri ir spējīgi organizēt kampaņu. Un nevis ēdināšanu," raidījumam "Nekā personīga" sacīja partijas KPV LV valdes loceklis un Saeimas deputāts Ralfs Nemiro.

Savukārt uzņēmuma "Thumbs up media line" projektu direktors Toms Barons Lūķis sacīja: "Varbūt nosauciet pēdējo lielo reklāmas pakalpojumu, ko "Thumbs up media line" ir sniedzis līdz KPV LV kampaņas organizēšanai?"

"Visa informācija par mums ir atrodama publiskajā telpā, mums kā jaunam uzņēmumam politiskā pieredze šī ir pirmā. Bet kā par jebkuru klientu, mēs neizpaudīsim informāciju trešajām pusēm," sacīja Lūķis.

"Nekā personīga" rīcībā ir nonākušas partijai sniegtās uzņēmuma atskaites. Vislielākās summas saņēmis projektu direktors un radošais direktors pamatā par atbalstu kampaņas stratēģijas izstrādē un konsultācijām. Radošā direktora vārdu partija neatklāj.

"Mums ir neizpaušanas atruna un tā ir slēgta ar tiem  cilvēkiem, kuri negrib saistīt savu radošo darbību ar politiku, bet viņi mūs konsultēja," norādīja Nemiro.

No vairākiem partijas cilvēkiem "Nekā personīga" saņēma apstiprinājumu, ka KPV LV   priekšvēlēšanu kampaņu veidoja un uzraudzīja ekspolitiķa Ainara Šlesera tēla veidotājs Ēriks Stendzenieks. Par darbu kampaņā radošajam direktoram maksāti nepilni 30 tūkstoši. Un līgums ar viņu slēgts kā ar juridisku personu.

KPV LV valdes loceklis un Jelgavas domes deputāts Lauris Zīverts atklāja, ka Stendzenieks partijas telpās ieradies vienā no darba grupām, kad firma "Thumbs up media line" ieradās un prezentēja savu iespējamo vīziju kampaņai. 

"Ak, dievs! Cik man šo jautājumu nav uzdevuši! Nu, beidziet mani saistīt ar KPV LV kampaņu," sacīja Stendzenieks.

70 partijas biedrus neapmierināja aizdomīgie tēriņi un viņi aicināja sasaukt partijas kopsapulci. Biedriem ir jautājumi, vai divu videoklipu filmēšana patiešām izmaksāja 30 tūkstošu eiro. Nav arī skaidrs, kāpēc līdzās vairākiem simtiem suvenīru ar partijas logo, ko izgatavoja cita firma, identiski suvenīri bija jāpasūta arī firmai "Thumbs up media line".

Tāpat 10 000 tai skaitā radošais direktors saņēmis par tekstu rediģēšanu sociālajos medijos "Facebook" un "Twitter", lai gan KPV LV ir vairāki cilvēki, kuri šo darbi veic uz līguma pamata, tajā skaitā  sabiedrisko attiecību speciāliste Inese Ozoliņa, kura par  darbu šogad saņēmusi 17 000.

"Tas ir aktuāls jautājums, jo cilvēki strādā gan dienas laikā, gan šad tas jādara vēlajās nakts stundās. Acīmredzot strādāt, kad ir kampaņas laiks lētāk neviens nevēlas," teica Nemiro.

"Pirmās bažas izrādīja revīzijas komisija, kas atsūtīja valdei vēstuli ar jautājumiem. Tad faktiski pirmo reizi sākās diskusijas par to, kāpēc ir pieaugusi šī summa tik dramatiski. Un Ralfs Nemiro teica, ka ir jāiet uz pilnu banku un viņš personīgi uzņemas atbildību par šiem tēriņiem. Pēc vēlēšanām es viņam jautāju, vai viņš ir gatavs uzņemties atbildību, kā viņš solīja, viņš no skaidras atbildes izvairījās," atzina Zīverts.

KPV LV valdes loceklis un Saeimas deputāts Ēriks Pucens sacīja: "Mēs bijām deleģējuši Ralfu, lai viņš savu kampaņu arī vada, mums nav arī pamats Ralfam neuzticēties. Tāpēc mēs arī valdē izskatījām šo piedāvājumu."

Pucens neatceras, ka tieši viņš slēdzis līgumu ar "Thumbs up media line" un arī parakstījis visas atskaites. Ne līgumi, ne darba atskaites  pagaidām nav iesniegtas Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā. Kontrolējošā iestāde sola tās pieprasīt.

Partijas priekšsēdētājs Atis Zakatistovs norādīja, ka vēl redzēs, kurš pat šo vēl atbildēšot. "To mēs redzēsim. Tajā brīdī, kad šāda informācija būs, un es pieņemu, kas tas vērtētājs būs KNAB, ja viņš nāks ar jautājumiem, mēs sniegsim atbildes."

"Protams, ka mēs tam pievērsīsim uzmanību, ņemot vērā, ka kontrolējošai iestādei ir jāpārbauda, kā partijas ir ievērojušas tām normatīvajos aktos noteiktās prasības, tērējot valsts budžeta piešķirto finansējumu," teica KNAB Administratīvi procesuālo izmeklēšanu pārvaldes priekšnieks Andris Donskis.

Pēc Saeimas lēmuma sešas reizes palielināt valsts finansējumu partijām, KPV LV šogad no valsts budžeta saņēma vairāk nekā 640 tūkstošus eiro. Lielākā daļa  finansējuma izlietota vēlēšanu kampaņai. 

Statūti atļauj katram valdes loceklim tērēt partijas naudu kā grib. Un partijā finanšu resursus izmanto haotiski. Piemēram, Saeimas deputāte Ieva Krapāne tā arī nav atbildējusi uz revīzijas komisijas jautājumu, kāpēc partijas birojam  Aldara ielā viņa iegādājusies bāra galdu. 

"Bāra galds? Viņš ir vienkārši paaugstināts virtuves  galds. Tā to mēbeles funkciju sauc kā  bāra galds," teica partijas valdes locekle un Saeimas deputāte Krapāne.

Partijā arī turpinās sadarbība ar kompāniju "Memory water". Uzņēmums, kas tirgotajam ūdenim piedēvē pārdabiskas spējas, jau vairākkārt izpelnījies KPV LV labklājības ministres Ramonas Petravičas pretimnākšanu.

"Ar "Memory water" jūs turpināt sadarbību, ir zināmas summas maksātas. Jūs varētu pastāstīt par ko? Par ūdens izmantošanu. To tagad es nevaru precīzi pateikt, tāpēc, ka tas ir ilgtermiņa līgums," norādīja Nemiro.

KNAB ir pienākums sekot līdzi lietderīgam valsts līdzekļu izlietojumam. Pārkāpuma gadījumā birojs var saukt partiju pie administratīvās atbildības vai lemt par valsts budžeta naudas pārtraukšanu politiskajam spēkam. 

Piektdien, 31. oktobrī, Atis Zakatistovs plānoto ārkārtas biedru kopsapulci atcēla. Pamatojoties uz valdības noteikumiem. Tomēr kongress vakar notika Latvijas Attīstībai, pamatojot, ka tas nav privāts pasākums, un atsaucoties uz tiem pašiem Ministru kabineta noteikumiem, ko Zakatistovs. Rīt gaidāma KPV LV valdes sēde, kurā vismaz divi valdes locekļi plāno uzdot jautājumus gan par kampaņai izlietotās naudas pamatotību, gan kopsapulces atcelšanas likumību. 

Komentāri (2)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu