LRA priekšsēdētāja modelē situāciju, ka, ja nav reklāmas, kur ir izdevīgākā tīkotā prece, tad patērētājs būs spiests staigāt par vairākiem veikaliem un meklēt sev tīkamāko variantu. "Es neredzu reklāmas aizliegumiem nekādu datos balstītu pamatojumu. Uzskatu, ka tas var izvērsties tikai kaitnieciski," norāda Liepiņa.
LRA šobrīd gatavo vēstuli Ekonomikas ministrijai ar lūgumu pārskatīt ierobežojumus. "Šāds formulējums neder, jo
jebkura pareizi adresēta un uz patērētāja vajadzībām orientēta reklāma motivē patērētāju rīkoties – doties, taču saņemt labāko cenas piedāvājumu un izvēlēties to, tās ir fundamentālas konkurences un patērētāju tiesības.
Konkurence ir viens no galvenajiem ES ekonomikas pamatelementiem. Tā veicina ekonomiku un piedāvā patērētājiem plašāku kvalitatīvu produktu un pakalpojumu klāstu par konkurētspējīgākām cenām. Ja tiek aizliegts reklamēt cenu piedāvājumus, tas nav ne ekonomikas, ne patērētāju interesēs," norāda Liepiņa.
Kā šāds liegums provizoriski ietekmēs reklāmas tirgu?
Liepiņa norāda, ka to ir grūti paredzēt, bet uzsver, ka cenu reklāmas ir ikdiena visiem mazumtirgotājiem. "Mazumtirgotāji vienmēr reklamē aktuālās nedēļas cenu piedāvājumus, un tā ir pilnīgi tradicionāla pieeja, ka patērētājs tiek vilināts ne tikai ar zīmolu, bet arī ar cenu." Viņa izceļ, ka šī aizlieguma iespaidā varētu ciest mazumtirgotāji, aptiekas, degviela un virkne citu uzņēmumu, ko pašlaik nevar paredzēt.
LRA priekšsēdētāja izceļ, ka "cenu un akciju limitēšana laikā" tiek ieviesta likuma kārtā, kas nosaka - jebkādiem akciju piedāvājumiem jeb cenu piedāvājumiem ir jābūt limitētā laikposmā. Viņa min, ka alternatīvu risinājumu šim aizliegumam varētu ieviest akciju pagarināšanu uz ilgāku laiku, lai nodrošinātu, ka cilvēkiem nav īsā laikposmā jādrūzmējas veikalos, taču šis ir atkarīgs arī no preču realizācijas termiņa, kas šo alternatīvu apgrūtinātu.