Līdz šim lietotni "Apturi Covid" lejupielādējuši teju 300 000 Latvijas iedzīvotāji

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
"Apturi Covid" lietotne.
"Apturi Covid" lietotne. Foto: Paula Čurkste / LETA

Lietotni "Apturi Covid" līdz šim ir lejupielādējuši jau teju 300 000 Latvijas iedzīvotāju un Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) uzsver, ka tā joprojām ir liels palīgs epidemiologiem, lai gan no tās lietotājiem izskan arī krietna deva kritikas, vēsta raidījums "TV3 Ziņas".

Ar tehnoloģijām pret vīrusu. Gluži vai ar šādu saukli pirms astoņiem mēnešiem klajā laida lietotni "Apturi Covid".

Šajā laikā to savos viedtālruņos uzstādījuši jau teju 300 000 cilvēku. No tiem 2500 kādā brīdī inficējušies un saņēmuši no SPKC kodu, kuru ievadot, varējuši pabrīdināt tās kontaktpersonas, kurām arī tālruņos instalēta lietotne.

Taču daudzi "Apturi Covid" lietotāji tās lietderību apšauba un ar kritiku dalās arī sociālajos tīklos. Piemēram, ka cilvēks, kas saņēma pozitīvu testu, uzrādīja viņu kā kontaktpersonu, ievadīja kodu, bet kontaktpersona tā arī neko nesaņēmu. Kopā pavadījuši vairākas stundas vienā auto, diez vai to varot uzskatīt par "nejauši gājām garām".

Izskan arī kritika, ka nav jēgas saņemt aplikācijas "Apturi Covid" kodu no SPKC pēc 5-10 dienām kopš saskarsmes ar Covid-19 inficēto. Tādējādi zūdot testēšanas jēga un aplikācija vispār ir "metama miskastē". Tā vietā kāds sociālo tīklu lietotājs iesaka palielināt darbinieku skaitu, kas apzvana kontaktpersonas.

Par kontaktu lietotne uzskata, ja ierīces viena no otras ir tuvāk par diviem metriem, vismaz 15 minūtes, nevienu brīdi nedrīkst būt izslēgts "Bluetooth" savienojums.

Lietotnes izstrādātāji skaidro, kontakts nav fiksēts, jo, iespējams, kaut kas no šīs ķēdītes iztrūcis. Savukārt SPKC atzīst, kavēšanās ar apziņošanu, kad saslimušo skaits ir virs 1000 jaunu gadījumu dienā, var būt, jo centra kapacitāte ir ierobežota.

"Protams, jo mazāk gadījumu, jo saslimušais zvanu no epidemiologa saņem ātrāk. Bet te jāsaka tā, – mēs arī, skatoties to situāciju, analizējot tos aizķeršanās momentus, ir situācijas, kad ir nepareizi norādīts tālruņa numurs, divas, trīs dienas zvana cilvēkam, netiek celts tālrunis," skaidroja viens no "Apturi Covid" lietotnes radītājiem Arvis Zeile.

Raidījums zināms arī par paziņojumiem no lietotnes, ka cilvēks it kā ir bijis kontaktā ar kādu inficēto dienā, kad nevienu nemaz nav saticis.

SPKC atzīst, ka šāda iespēja pastāv, bet tā ir minimāla. Tāpat arī viņi neatzīst varbūtību, kas arī izskan sociālajos tīklos, ka par kontaktpersonu var kļūt aiz sienas dzīvojošam kaimiņam.

Lietotnes veidotāji gan atzīst, pēc astoņu mēnešu darbības, lietotnei nepieciešams veikt atjaunošanu. Uzlabojumi varētu novērst arī atsevišķas sīkās problēmas.

"Tā joprojām ir pilnībā funkcionējoša, bet prasītos veikt šo kodu bibliotēkas atjaunošanu. Tie atjauninājumi saistīti arī ar "Bluetooth" kalibrācijām, kas var ietekmēt, ka signāls bijis pārāk jūtīgs, kaut kur pārāk ātri noreaģē, kaut kur pārāk vēlu," sacīja Zeile.

Uzlabojumi prasītu arī zināmas izmaksas, kuras Zeile šobrīd nevarot nosaukt. Lai gan lietotni izstrādāja privātais sektors, faktiski tā pieder Veselības ministrijai, tādēļ nauda uzlabojumiem būs jālūdz viņiem.

Kopš lietotnes palaišanas kodu, lai pabrīdinātu kontaktpersonas, kuras arī uzstādījušas lietotni, saņēmuši 2500 inficēto. Apzināto kontaktpersonu skaits nav zināms, jo šādus datus neviens neuzkrāj. Tie gan varētu būt vairāki tūkstoši.

Video: "TV3 Ziņas" sižets

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu