Kamēr vieni pēc vakcinācijas pret Covid-19 neizjūt nekādas blaknes, citi saskaras ar blakusparādībām, par ko esam brīdināti. Tiesa, šobrīd trauksmi internetā ceļ sievietes daudzviet pasaulē - pat par vairākiem izmēriem palielinājušās viņu krūtis. Vienas par to priecājas, bet citas šīs pārmaiņas ķermenī neiepriecina. Kāpēc tā notiek, skaidro ģimenes ārsts un Imunizācijas valsts padomes loceklis Ainis Dzalbs.

Blogere Ella Māršala vietnē "TikTok" dalījusies ar video, kurā atklāj, ka visu mūžu viņai bijis "A" izmēra krūšturis, taču pēc otrās "Pfizer" vakcīnas devas saņemšanas tās izaugušas par diviem izmēriem.

@ellemarshalll

i was confused what was happening xx #GetGrafting #foryoupage

♬ original sound - Chips999

Video guva milzu popularitāti, kopējam skatījumu skaitam sasniedzot 1,6 miljonus. Izrādās, ne viņa viena saskārusies ar šo neparasto blakusparādību - to piedzīvojusi liela daļa sieviešu visur pasaulē.

"Ilgu laiku nevarēju saprast, kas ar mani notiek," rakstīja kāda komentētāja.

33

"Oho, es neesmu šajā viena," priecājās cita. 

Arī kāda portāla "Apollo.lv" lasītāja dalījās, ka pēc otrās "Pfizer" devas saņemšanas viņas krūtis palikušas lielākas. To izdevies novērot vien pēc tam, kad mēnešreižu laikā palielinājušās krūtis, bet tām beidzoties, nav samazinājušās. Tas noticis apmēram divas nedēļas pēc otrās devas saņemšanas, vienlaicīgi ar video internetā, kuros sievietes dalās līdzīgos iespaidos.

Cita "Apollo.lv" lasītāja arī dalās novērojumos par izmaiņām savā ķermenī pēc pilnas vakcinācijas ar "Pfizer" abām devām: "Pamanīju video "TikTok", kur sievietes dalās ar saviem novērojumiem par aprišu palielināšanos pēc otrās "Pfizer" potes, un sapratu, ka mans organisms ir tieši tāpat reaģējis."

Taču sievieti neuztrauc šī blakne, viņu vairāk ir sarūgtinājusi menstruālā cikla nobīde. "Krūtis ir minimāli palielinājušās, ko apstiprināja arī dzīvesbiedrs. Tā ir maza bēda, bet cikla nobīde vairāk satrauc. Cerams, ka eksperti nākotnē vismaz mēģinās to izskaidrot."

Šo tēmu nu plaši apspriež norvēģu žurnālisti. Kā skaidro portāls "NRK", pierādījumi par to parādās it visur, jo īpaši vietējos sociālajos tīklos. Piemēram, kāda Oslo iedzīvotāja Emma ​​atzinusi, ka viņai vajadzīga par izmēru lielāka apakšveļa, ko pati sieviete uzskata par personisku traģēdiju.

Ģimenes ārsts Ainis Dzalbs atzīst, ka par šādiem oficiāli uzskaitītiem vai pētījumos identificētiem gadījumiem nav dzirdēts.

"Esmu piedalījies dažādos pētījumos, bijis klāt vakcīnu reģistrācijai un to blakusparādību uzskaitē.

Šādu informāciju par, šajā gadījumā varētu teikt - pozitīvu ietekmi, neesmu dzirdējis.

33

Varbūt gan neesmu tā mērķtiecīgi meklējis tieši par šo, bet Latvijā šādas informācijas uzskaitē nav. Toties ir informācija par cilvēkiem, kuriem ir kaut kādi implanti, visbiežāk seju koriģējošie. Tajos gadījumos pēc vakcīnas saņemšanas novērota ne gluži alerģiska reakcija, bet tūska tieši vietās, kur ir šie implanti. Tā gan ar laiku pazūd.

Pēc vakcīnas darbības mehānisma šādu parādību izskaidrot īsti nevarētu, tomēr jāņem vērā, ka pēc injekcijas padusē lokālie limfmezgli palielinās. Tā kā tie ir imūnsistēmas daļa, tur varētu veidoties īslaicīgs sapampums, ko cilvēki novēro un saista ar krūšu palielināšanos.

33

Paduses limfmezgli savāc limfu no krūškurvja priekšējās sienas, tur nonāk limfa arī no krūts, varbūt tur, rodoties palielinātam limfmezglam un tūskai, kaut kas tāds varētu notikt, bet jāapbēdina, ka paliekošs efekts nav sagaidāms," skaidro Dzalbs.

Speciālists šo raksturo kā īslaicīgu ietekmi caur tūsku, kas var rasties lokāli, un tā ir pārejoša.

"Parasti šādi efekti, kas saistīti ar tūsku, pāriet četru dienu, varbūt nedēļas laikā, Ir kādreiz saņemti ziņojumi, ka tūska limfmezglos saglabājas līdz 14 dienām, tomēr uz palikšanu gan ne," norāda mediķis.

Uzņēmums "Pfizer" reaģējuši uz šīm runām, norādot, ka nav informēti par šādu blakusparādību, taču tās pastāvēšanu izslēgt nevar.

Seko mums arī Instagram un TikTok – uzzini visu pirmais!