Bezosa "Blue Origin" nākamo lidojumu kosmosā veiks oktobrī. Apkalpē būs arī 90 gadus veca Holivudas leģenda

LETA
Viljams Šatners.
Viljams Šatners. Foto: Reuters/ScanPix

Amerikāņu miljardiera Džefa Bezosa kosmosa kompānija "Blue Origin" pirmdien paziņoja, ka tās nākamais lidojums kosmosā notiks 12.oktobrī, bet slavenību medijs TMZ vēsta, ka apkalpē būs arī aktieris Viljams Šatners, kurš 60.gadu zinātniskās fantastikas seriālā "Star Trek" ("Zvaigžņu ceļš") atveidoja kapteini Kērku.

90 gadus vecais Šatners būs vecākais cilvēks, kas jebkad devies kosmosā.

"Blue Origin" atklāja divus no četriem apkalpes locekļiem, taču neapstiprināja, ka arī Šatners piedalīsies lidojumā.

Kompānija paziņoja, ka apkalpē būs bijušais ASV Nacionālās Aeronautikas un kosmosa pārvaldes (NASA) inženieris un uzņēmuma "Planet Labs" līdzdibinātājs Kriss Bošuizens un klīnisko pētījumu platformas "Medidata Solutions" līdzdibinātājs Glens de Vrīss, bet pārējo divu apkalpes locekļu vārdi tiks atklāti tuvākajās dienās.

"Blue Origin" pavēstīja, ka kosmosa kuģis "New Shepard" startēs 12.oktobrī plkst.8.30 pēc vietējā laika (plkst.16.30 pēc Latvijas laika) no privātā kosmodroma Teksasas štatā.

Bezoss 20.jūlijā veica pirmo pilotējamo lidojumu izplatījumā ar kosmosa kuģi "New Shepard". Kopā ar viņu kosmosā devās viņa brālis Marks Bezoss, 82 gadus vecā amerikāņu astronaute Volija Fanka un 18 gadus vecais Olivers Demēns.

Desmit minūšu lidojumā tika sasniegta Kārmāna līnija, kas atrodas 100 kilometru augstumā un tiek uzskatīta par kosmosa robežu.

12.oktobra lidojums atkārtos 20.jūlija lidojumu.