Iepirkumu uzraudzības birojs neatļauj slēgt līgumu konkursā par "Rail Baltica" Rīgas centra infrastruktūras projektu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" stacijas un infrastruktūras būvlaukuma lidostā "Rīga" atklāšanas pasākums.

FOTO: Evija Trifanova/LETA

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis slēgt līgumu konkursā par starptautiskās dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" Rīgas centra infrastruktūras projektu, liecina IUB informācija.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izsludinātajā konkursā par dzelzceļa projekta "Rail Baltica" saistītās Rīgas centra infrastruktūras būvprojektu izstrādi un būvniecību sūdzības iesniedza SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"", Lietuvas "Kauno tiltai", SIA "Guliver" un SIA "Tilts".

IUB iesniegumu izskatīšanas komisija nolēma aizliegt pasūtītājam bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu slēgtā konkursā.

Tāpat IUB uzdeva Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentam atcelt konkursa nolikumā izvirzīto pieredzes prasību, proti, ka ceļu būvdarbu vadītājam jābūt pieredzei objektā, kurā veikta sliežu izbūve vai pārbūve, vai dzelzceļa/tramvaju sliežu pārbrauktuves izbūve vai pārbūve, kas ir patstāvīga būvniecības joma.

Konkrētais iepirkums izsludināts jūlija beigās, tā paredzamā līgumcena ir 23 miljoni eiro. Pieteikties konkursam bija iespējams līdz 30.augustam.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.