ReTV: Prognozē sūtījumu piegādes kavēšanos mājsēdes laikā

Ilustratīvs attēls.

FOTO: Omniva

Lai arī preču piegādātāji atzinīgi vērtē valdības vēlmi ierobežot Covid-19 vīrusa izplatību, ir bažas par valstī noteiktā stingrā "lokdauna" gaidāmajām sekām, proti - jau patlaban uzņēmumi novēro internetā iegādātu preču sūtījumu skaita pieaugumu, dažviet pat par 30 procentiem, salīdzinājumā ar pagājušo nedēļu. Tā rezultātā jau drīzumā iedzīvotājiem pieejamie pakomāti var tikt pārpildīti, gandrīz neizbēgama būšot sūtījumu kavēšanās. Paši komersanti ar to centīšoties tikt galā, piesaistot papildus darbiniekus, vēsta kanāls "ReTV".

Neskatoties uz to, ka preču piegādātāji jau otro reizi saskaras ar darbu komandantstundu laikā, piemēram, uzņēmums "Omniva" uzskata, ka nozare šoreiz tiks ietekmēta daudz skarbāk nekā iepriekš. Tas saistīts ar faktu, ka vēlākais brīdis, kad iedzīvotāji savus sūtījumus var izņemt, ir astoņi vakarā, līdz ar to - pakomāti var tikt pārpildīti. Tā rezultātā kurjers tajā nevar ievietot jaunus sūtījumus, šādā veidā problēma pakāpeniski pieaug.

Beāte Krauze-Čebotare, uzņēmuma "Omniva" vadītāja Latvijā, skaidro:

"Šobrīd tie kavējumi nav tik izteikti, bet, zinot, to, ka mums ir vēl viss mēnesis priekšā, un, zinot to, ka pēc astoņiem vakarā cilvēki nevarēs izņemt sūtījumus, diemžēl, jā - mēs prognozējam, ka sūtījumi varētu kavēties līdz trīs līdz piecām dienām.

Ir darbinieku skaits optimāls, bet, ja sūtījumu skaits palielināsies, mums noteikti būs nepieciešami papildus resursi."

Arī uzņēmums "DPD Latvija" novērojis piegādāto preču skaita pieaugumu, taču, runājot par iespējamu sūtījumu aizkavēšanos, šobrīd "DPD" saglabājot piesardzīgu optimismu, norādot, ka daudz kas būs atkarīgs no tā, cik ilgi saglabāsies mājsēdes prasība un kādi būs valdības nākamie lēmumi.

"Vienreiz mēs jau esam tur bijuši, mēs darām visu iespējamo, lai kontrolētu situāciju, lai pietiekoši laicīgas un kvalitatīvas.

Mēs pastiprinām, vairojam cilvēku skaitu terminālā, kuri tiks nodarbināti, kurjeru skaitu palielinām, optimizējam piegādes maršrutus," saka Jānis Grants, SIA "DPD Latvija" valdes priekšsēdētājs.

"Latvijas Pasts", atsaucoties uz "lokdauna prasību", šonedēļ iedzīvotājiem jau izplatījis paziņojumu, ka viņiem jārēķinās ar iespējamu kavēšanos apkalpošanā un paku, tajā skaitā preses sūtījumu, piegādē. Tas, pēc pasta vadības vārdiem, saistīts ne tikai ar plašo uzņēmuma piedāvāto pakalpojumu spektru, kurš epidemioloģiskās situācijas ietvaros ir pilnībā jāpārkārto, bet arī iespējamo darbinieku trūkumu slimības dēļ.

"Katru dienu meklējam gan jaunas ārpus valsts virzīšanas iespējas, gan arī to, kā pārorganizēt procesus.

Katru dienu kaut kāda pielāgošanās - pie tā jau mēs kaut kādā veidā esam drusku pieraduši," pauž Mārcis Vilcāns, VAS "Latvijas Pasts" valdes priekšsēdētājs.

"Pirms tam jau bija, tad jau pierada pie tā, ka sūtījumi kavējas. Pagaidām netraucē, uz svētkiem vairāk, kad nāks, tad vairāk traucēs. Pagaidām viss kārtībā," saka Linda, liepājniece.

"Aizkavēsies, aizkavēsies, tāpat tagad tikai vakar vakarā pienāca, trīs dienas. Kamēr atbrauc pa visām pilsētiņām, tas nav tik traki,"

 pauž Viktors, liepājnieks.

Lai sūtījumi neaizkavētos, iedzīvotājiem tiek rekomendēts no pakomātiem izņemt savas paciņas laikus, ņemot vērā, ka vieta tajos ir ierobežota. Arī, saņemot sūtījumu ar kurjera palīdzību dzīvesvietā, cilvēkiem iesaka atrasties mājās piegādes brīdī, vismaz paziņot par citu atbilstošāku laiku.