Lai atbrīvotos no nepārtrauktas skatīšanās sociālajos tīklos, uzņēmējs Manēšs Seti izmēģināja pavisam inovatīvu metodi - viņš nolīga cilvēku, kurš iepļaukāja viņu katru reizi, kad Seti atvēra kādu sociālo tīklu vietni, vēsta portāls "Vice". 

2012. gadā indiešu izcelsmes amerikāņu uzņēmējs Manēšs Seti nolīga kādu, kurš viņu iepļaukātu katru reizi, kad viņš ieiet vietnē "Facebook". Gandrīz desmit gadus vēlāk viņa inovatīvais plāns atbrīvoties no atkarības joprojām ir gaužām populārs. 

"Laiks, ko pavadīju vietnēs "Reddit" un "Facebook", bija pārsteidzoši ilgs, un bija laiks apstāties. Pēc laika pārvaldības lietotnes izmantošanas es atklāju, ka sociālajos tīklos tērēju 19 stundas dienā, un tas lika man saprast, ka man ir grūti pārtraukt šo atkarību vienam, tāpēc man bija vajadzīgs kāds, kurš man palīdzētu.

Tāpēc es vietnē "Craigslist" ievietoju sludinājumu ar nosaukumu "Iepļaukā mani, ja es nedaru to, kas man jādara" un piedāvāju par to astoņus ASV dolārus stundā (septiņus eiro)," par savu avantūru stāstīja Seti. 

Pagājušajā nedēļā Īlons Masks vietnē "Twitter" reaģēja uz Seti stāstu, uzreiz pārvēršot stāstu sensācijā. 

"Manam eksperimentam ir dabisks sensācijas elements, jo tas ir netradicionāls un  mēģina atrisināt problēmu, ar kuru saskaras daudzi," sacīja Seti, paskaidrojot, kāpēc pat pēc desmit gadiem cilvēki joprojām pievērš uzmanību viņa centieniem pārtraukt laika tērēšanu. "Pandēmijas dēļ šī problēma ir vēl lielāka," sacīja Seti.

Covid-19 pandēmija un vientulība, ko tā radīja cilvēkiem, izraisīja milzīgu sociālo mediju atkarības pieaugumu pieaugušo un pusaudžu vidū, padarot Seti dīvaino atradināšanās metodi par intriģējošu taktiku daudziem.

"Es saņemu vienādas daļas naida un atbalsta; cilvēki vai nu domā, ka esmu traks, vai arī viņiem patīk šī ideja," sacīja Seti. 

Lai gan mūsdienās daudzus aizrauj Seti risinājums, sākotnēji uzņēmējs to darīja nedaudz cita iemesla dēļ.

Seti 2011. gadā dzīvoja Sanfrancisko, kur pēkšņi "pļauku derības" bija pārņēmušas teju visu pilsētu. "Pļauku derības" kļuva populāras seriāla "How I Met Your Mother" ("Kā es satiku jūsu māti") dēļ. 

Kad Seti ievietoja sludinājumu, viņš uzreiz saņēma 20 e-pasta ziņojumus no cilvēkiem, kuri bija gatavi pildīt šo atbildīgo amatu. Galu galā viņš par savu "pļauku sitēju" izvēlējās sievieti vārdā Kara.

"Esmu pārliecināts, ka sociālais elements, ko Kara pievienoja manai darba rutīnai, ir tas, kas lika man turpināt darbu. Man beidzot bija "priekšnieks", kurš atsvaidzināja manu darba pieredzi. Viņa ne tikai pļaukāja mani, bet varēju viņai arī pastāstīt savas idejas, kas saistītas ar darbu," piebilda Seti.

Pēc Seti domām, metode bija tik efektīva, ka tā četrkāršoja viņa produktivitāti.

Kopā ar Karu viņš strādāja četrus mēnešus. Lai gan viņš neatceras, cik reižu tika iepļaukāts, Seti teica, ka ar to pieticis, lai viņš atgrieztos ierastajās sliedēs un atcerētos pļaukas dzēlienu ikreiz, kad viņam radās kārdinājums ieiet "Facebook", nevis turpināt darbu.

"Tas bija eksperiments, kas man iemācīja, ka sociālais elements ir svarīgāks par bailēm tikt pļaukātam. Ja ir komandas biedrs, ar kuru strādāt un no kura ņemt idejas, ir vienkārši koncentrēties uz darbu," sacīja Seti.

Eksperiments arī iedvesmoja Seti izstrādāt produktu, ko viņš nosauca par "Pavlok" - uzvedības treniņu ierīci, kas vibrē, kad atalgo savu lietotāju par labu uzvedību, bet nosūta maigu elektriskās strāvas triecienu, kad darbs netiek darīts. 

Seth arī uzsvēra, ka eksperiments viņam iemācīja, cik svarīgi ir deleģēt uzdevumus un efektīvi sastrādāties ar komandu.

"Es nolēmu pārņemt kontroli un pārtraukt tērēt laiku, un novirzīt to uz lietām, kas man bija svarīgas. Tagad es vēlos palīdzēt citiem sasniegt to, par ko reiz sapņoju," nobeigumā piebilda Seti.