Austrālijas zinātnieki Piena ceļā atklājuši iepriekš neredzētu rotējošu objektu (1)

Foto: AFP/SCANPIX

Austrāliešu zinātnieki Piena ceļā atklājuši nezināmu rotējošu objektu, kas, viņuprāt, atšķiras no iepriekš redzētā, vēsta raidsabiedrība BBC.

Novērots, ka šis objekts, kuru pirmo reizi pamanīja universitātes students, ik pēc 18 minūtēm veselu minūti izdala milzīgu radio enerģijas uzliesmojumu.

Parasti tiek atklāti objekti, kas enerģiju izdala pulsējot, bet šis ir kas neparasts. Zinātnieku komanda cenšas to izprast.

Neparasto objektu atklāja Kērtina Universitātes students Tairons O'Dohertijs Rietumaustrālijā, izmantojot teleskopu un paša izstrādātu metodoloģiju.

Šis students bija daļa no komandas, kuru vadīja astrofiziķe Nataša Hurleja-Valkere no Starptautiskā radioastronomijas pētījumu centra (ICRAR) Kērtina Universitātes nodaļas.

"Mūsu novērojumu laikā rotējošais objekts parādījās un pazuda dažu stundu laikā," atklāj astrofiziķe.

"Tas bija pilnīgi negaidīti. Astronomiem tas bija nedaudz spokaini, jo nav informācijas par ko tādu, kas varētu Visumā tā "uzvesties"."

Objekti, kas parādās un izdziest, Visumā astronomiem nav nekas jauns - zinātnieki tos sauc par "pagaidu".

Taču objekts, kas ieslēdzas uz pilnu minūti, ir patiešām kaut kas neparasts, norādīts paziņojumā.

Ziņojumā teikts, ka pēc vairāku gadu datu analizēšanas komanda noskaidrojusi, ka objekts atrodas aptuveni 4000 gaismas gadu attālumā no Zemes un ir neticami spilgts, kā arī tam ir ārkārtīgi spēcīgs magnētiskais lauks.

"Vēl nav īsti skaidrs, vai tas ir kaut kas unikāls vai jauns kosmisko objektu tips, ko mēs iepriekš nebijām pamanījuši," norāda astrofiziķe.