"Tādā veidā mēs varam gūt svarīgu ieskatu tieši šajā jautājumā un atbilstoši pielāgot savu sabiedriskā transporta piedāvājumu," viņš sacīja.
Deviņu eiro biļeti var izmantot jebkurā vietējā vai reģionālā maršrutā un tik daudziem braucieniem, cik vien vēlaties. Biļete ir derīga neatkarīgi no tā, kurš ir transporta pakalpojumu sniedzējs, transporta asociācija vai tarifs. Piemēram, Minhenē iegādāto biļeti var izmantot braucienam Frankfurtē un tās apkārtnē.
Biļete gan nav derīga tālsatiksmes vilcienu maršrutos vai tālsatiksmes autobusos. Tomēr, ja reģionālais vilciens pienākšanas punktā kavējas vairāk nekā 20 minūtes, ikviens biļetes īpašnieks var braukt ar tālsatiksmes vilcienu, ja iepriekš iegādāta tālsatiksmes biļete.
Pēc brauciena ikviens var pasažieru tiesību apkalpošanas centram pieprasīt atmaksu par šo tālsatiksmes biļeti.
Vai Latvijā varētu tikt ieviests līdzīgs risinājums?
Tā kā šī iespēja izraisījusi plašu ažiotāžu Vācijā un Latvijā novērojams dažādu preču un pakalpojumu cenu pieaugums, vērsāmies pie Valsts SIA "Autotransporta direkcija", lai noskaidrotu, vai Latvija varētu sekot šim piemēram.
"Tarifus, tai skaitā abonementa biļešu atlaides apjomu, apstiprina Sabiedriskā transporta padome, kuras sastāvā ir visu piecu plānošanas reģionu pārstāvji, kā arī Satiksmes ministrijas un Finanšu ministrijas pārstāvji.
Šobrīd Autotransporta direkcija jautājumu par tarifu izmaiņām izskatīšanai padomē nav virzījusi un patlaban neplāno to darīt," vēsta Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.
Katru dienu aptuveni 700 ziņojumi par vilcienu pārslodzi
Pēc pirmo dienu saņemtajiem ziņojumiem tika izvērtēts, ka visā valsti ik dienu bijuši aptuveni 400 pārpildītu vilcienu. Kopumā katru dienu tiek saņemti aptuveni 700 ziņojumi par vilcienu pārslodzi.
Salīdzinot ar citiem gadiem, tas ir ievērojami vairāk nekā vidēji nedēļas nogalē un arī ievērojami vairāk nekā Vasarsvētku nedēļas nogalē.
"Kopumā pasažieriem bija nepieciešama ievērojami lielāka palīdzība nekā parasti. Tas ietvēra arī faktu, ka daudzi cilvēki, kuri ilgu laiku nebija braukuši ar vilcienu, nezināja, ka maskas joprojām ir obligātas sabiedriskajā transportā.
Papildu transportlīdzekļu izmantošana ir izraisījusi nepieciešamību dzelzceļa personālam strādāt virsstundas. Vairāk jāstrādā vilcienu vadītājiem, klientu konsultantiem, apkalpojošajam personālam un apkopes darbiniekiem," sacīja Vācijas dzelzceļa kompānijas "Deutsche Bahn" pārstāvis Ralfs Damde.
Pieredzes stāsti un novērojumi
Sociālo tīklu vietnēs manīts, ka nereti dažādu valstu iedzīvotāji dalās ar fotogrāfijām un video, kuros redzami vilcieni, pie kuriem stāv liels pūlis cilvēku. Vairāki cilvēki uzskata, ka šī iniciatīva ir kļūda pārpildīto vilcienu dēļ, savukārt citi nav novērojuši pārpildītus vilcienus.
Latviete Inese, kura jau vairākus gadus dzīvo Vācijā, Zīgenē, pozitīvi vērtē šo iniciatīvu. "Manuprāt, šī iespēja ļoti atvieglo cilvēku dzīvi, jo biļetes ir dārgas un šobrīd var naudiņu novirzīt citiem mērķiem," viņa saka.