Latvijas TV programmu lokā atgriezīsies pieci Krievijas telekanāli

LETA
Latvijas TV programmu lokā atgriezīsies pieci Krievijas telekanāli
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Senlaicīgs televizors. Ilustratīvs foto.
Senlaicīgs televizors. Ilustratīvs foto. Foto: Evija Trifanova/LETA

Administratīvā apgabaltiesa nolēma apturēt Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) 7.marta lēmuma darbību daļā, ar kuru Latvijas teritorijā aizliegts izplatīt televīzijas programmas, "THT-Comedy", "THT4 International", "FRIDAY International", "KHL TV channel" un "TNT Music".

Apgabaltiesa šodien nolēma atcelt Administratīvās rajona tiesas 29.aprīļa lēmumu un jautājumu izlēma pēc būtības.

NEPLP vadītājs Ivars Āboliņš aģentūrai LETA apliecināja, ka tiesa ir lēmusi atgriezt piecus Krievijas izklaides telekanālus, bet vienlaikus atcēla "absurdo pirmās instances tiesas argumentāciju".

Lēmums nav pārsūdzams un stājas spēkā tā pieņemšanas brīdī.

Iepriekš pirmās tiesas instance norādīja, ka Latvijas informatīvajā telpā darbojas "Gazprombank" tieši un netieši piederošas programmas, neapdraud Latvijas informatīvo telpu un OFAC sankciju fakts neko nenozīmē.

Pēc Āboliņa paustā šāda tiesas argumentācija ir bijusi absurda, jo tas varētu nozīmēt, ka, sākotnējam spriedumam stājoties spēkā, Krievijas TV kanāli varētu darboties līdzvērtīgi Latvijas TV kanāliem un pretendēt uz valsts finansējuma saņemšanu.

Aģentūra LETA noskaidroja, ka NEPLP lēmumu no Latvijā retranslējamo programmu saraksta izslēgt Krievijas televīzijas kanālus Administratīvajā rajona tiesā apstrīdējis šo kanālu retranslētājs - uzņēmums "Global Media".

"Firmas.lv" dati liecina, ka uzņēmums reģistrēts 2016.gadā, un tā pamatkapitāls ir 2800 eiro. 2020.gadā uzņēmuma apgrozījums sasniedza 3,875 miljonus eiro, un tas nopelnīja 290 000 eiro. Dati par pagājušo gadu vēl nav publiskoti. Kompānijas lielākais īpašnieks ar 70% daļu ir Adilbeks Žanabajevs, Andžejam Pjateckim pieder 28,5%, bet Jeļenai Kičikovai - 1,5% kompānijas kapitāldaļu.

Jau ziņots, lēmumu bloķēt minētos izklaides kanālus NEPLP pieņēma marta sākumā, jo kāds ar Krievijas uzņēmumu "Gazprom Media Holding" saistīts uzņēmums atrodas ASV Valsts kases Ārvalstu aktīvu kontroles biroja (OFAC) sankciju sarakstā.

Kā ziņots, NEPLP 7.martā pieņēmusi lēmumu no Latvijā retranslējamo programmu saraksta izslēgt 18 Krievijas televīzijas kanālus - "THT- Comedy" (THT - Комеди), "ТНТ 4", "THT4 International", "TNT" (THT), "THT Music", "FRIDAY International" (Пятница), "KHL TV channel", "Кинопремьера", "КИНОСВИДАНИЕ", "Мужское кино", "Ля-минор ТВ", "Авто Плюс - Телеканал Авто-Плюс", "Ностальгия", "Живи!", "Кто есть кто", "Малыш-ТВ", "Русская ночь", "Zee TV".

Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā Latvijā pārtraukti vairāku desmitu Krievijas un Baltkrievijas TV kanālu rādīšana. NEPLP uzsver, ka tas darīts, novēršot draudus Latvijas drošībai.

Savukārt 6.jūnijā pamatojoties uz grozījumiem likumā, NEPLP nolēmusi aizliegt Latvijā izplatīt atlikušos 80 Krievijā reģistros televīzijas kanālus, kas līdz šim bija pieejami Latvijas skatītājiem.

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu