Sv, 2.10.2022.

Taksis dārgs, bet autobusi nekursē. Iedzīvotāji ceļ trauksmi par transportu no lidostas "Rīga" nakts laikā

Taksis dārgs, bet autobusi nekursē. Iedzīvotāji ceļ trauksmi par transportu no lidostas "Rīga" nakts laikā
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Foto: Rūdolfs Golubovs/Twitter.com

Kāds iedzīvotājs saskāries ar visai negaidītu situāciju, ierodoties lidostā "Rīga". Latvietis mikroblogošanas vietnē "Twitter" vēsta, ka naktīs lidostā ielido vairāki cilvēku pilni reisi, bet pēdējais sabiedriskā transporta reiss no lidostas atiet 23.50. Arī taksometra pakalpojumi naktīs neesot pieejami vai arī ir ļoti dārgi.

Rūdolfs raksta: "Lidostā ap pusnakti ielido vairāki cilvēku pilni reisi (kopumā 7-8 reisi). Pēdējais 22. autobuss brīvdienās kursē 23.50. Taksometri nav pieejami vai arī ir neadekvāti dārgi. "Rīgas satiksme", kā tomēr būtu ar 22. autobusa kursēšanu visu diennakti?"

Vīrieša rakstītais izraisījis plašu diskusiju vietnē "Twitter", tāpēc iedzīvotājs Dainis aktualizē vēl kādu problēmu: "Vai tikai Rīgas centrā dzīvojošie mēdz izmantot lidmašīnas? Būs 1.00 autobuss līdz centram. Ko darīt Juglā, Bolderājā, Carnikavā vai Ogrē dzīvojošiem? Nemaz nerunājot par Ventspils vai Liepājas iedzīvotājiem."

Tāpat iedzīvotāji diskutēja par to, cik tieši izmaksā taksometra pakalpojumi naktīs. Kāda latviete raksta: "Pagājušajā nedēļā ielidoju 20 minūtes pēc pēdējā autobusa. Pēc 45 minūtēm saganīju "Boltu", kurš galu galā pasūtīto 17.70 eiro vietā novilka no kartes 31.30 eiro."

Neesot rentabli

Sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Rīgas satiksme" arī iesaistījās diskusijā, paužot iemeslus, kāpēc netiek nodrošināts nakts sabiedriskā transporta reiss no lidostas.

"Patlaban šis jautājums tiek apzināts, taču, pieņemot lēmumu par nakts reisu nodrošināšanu, svarīgi saprast, vai būs pietiekams pasažieru piepildījums katrā reisā, lai nodrošinātu šādu reisu reantabilitāti.

2019. gada septembrī pēc lidostas "Rīga" iniciatīvas nakts reisi tika nodrošināti. Taču tos izmantoja ļoti, ļoti mazs pasažieru skaits," norāda "Rīgas satiksme".

Izpētot šo faktu, patiesi atklājās, ka 2019. gadā tika nodrošināti nakts reisi no lidostas. Sākot ar nakti no 14. septembra uz 15. septembri, 322. ekspresbuss uz lidostu "Rīga" kursēja naktīs. Bija plānots, ka 322. ekspresbuss "Centrālā stacija - Lidosta" kursēs katru nakti, taču tas bija pagaidu risinājums.

No galapieturas "Centrālā stacija" 322. maršruta ekspresbuss kursēja plkst. 0.25, 1.45, 2.55, 3.45, 4.35, 5.25 pa Satekles ielu, Marijas ielu, 13. janvāra ielu, 11. novembra krastmalu, Akmens tiltu, Uzvaras bulvāri, Slokas ielu, Kalnciema ielu, Lielirbes ielu, Kārļa Ulmaņa gatvi, P133 līdz lidostai "Rīga".

Tāpat bija plānots, ka no galapieturas "Lidosta "Rīga"" 322. maršruta ekspresbuss kursēs plkst. 1.00, 2.20, 3.20, 4.10, 5.00 pa Kārļa Ulmaņa gatvi, Lielirbes ielu, Kalnciema ielu, Krišjāņa Valdemāra ielu, Vanšu tiltu, Elizabetes ielu, Satekles ielu.

Rezultātā šī iniciatīva bija spēkā vien četras dienas, jo 2019. gada 18. septembrī lidosta "Rīga" nolēma, ka 322. ekspresbuss turpmāk naktī vairs nekursēs.

Sazinoties ar "Rīgas satiksmes" pārstāvi Baibu Bartaševiču-Feldmani, noskaidrojām, ka uzņēmums veic regulāru pasažieru plūsmas monitoringu visā maršrutu tīklā.

"Arī 22. autobusa maršrutā, sekojot līdzi datiem gan no elektroniskās norēķinu sistēmas, gan automātiskās pasažieru skaitīšanas sistēmas datiem, kur tiek fiksēti katrā pieturvietā iekāpušie un izkāpušie pasažieri un salona piepildījums attiecīgajā brīdī.

Atbilstoši iegūtajiem datiem, kā arī reaģējot uz pasažieru skaita pieaugumu, no 1. maija tika palielināts reisu skaits 22. autobusa maršrutā gan darba dienās, gan brīvdienās," vēsta pārstāve.

Kā norāda uzņēmuma sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja, nerentablo reisu uzturēšana tiek kompensēta no Rīgas domes budžeta, kas ir nodokļu maksātāju nauda, tāpēc ikviena jauna maršruta vai pakalpojuma nodrošināšanai ir jābūt pārdomātai.

Pretargumenti

Kāds iedzīvotājs nepiekrīt tam, ka naktīs nevajadzētu nodrošināt sabiedriskā transporta kustību uz un no lidostas "Rīga". Viņš vēsta: "Vispār lidojumu sarakstu var atrast internetā, attiecīgi pielāgot autobusus. Diez vai tas ir sarežģīti."

Arī diskusijas autors sniedz savu viedokli un iniciatīvu: "Varbūt būtu labi ja ne visu nakti, tad vismaz sākot no 4.00 rītā lidostas virzienā (pirmie regulārie lidmašīnu reisi ir no 6.00) un vēl ap 1.00 no lidostas.

Ja reisi būtu, cilvēki izmantotu. Sabiedriskajam transportam piedāvājums izraisa pieprasījumu."

Savukārt cits sociālo tīklu lietotājs nāk klajā ar savādāku iniciatīvu: "Vispār ir valstis, kurās var autobusa biļeti nopirkt ar interneta palīdzību jau iepriekš un tas ir daudz labāk visiem. Turklāt pasažieris arī rēķinās, ka autobuss būs un uzņēmums redz, ka pasažieris būs."

Situācija Baltijas valstīs

Viļņas lidosta regulāri nodrošina tiešos sabiedriskā transporta reisus, kas ved uz pilsētas centru un pilsētas rajoniem. Uz un no Viļņas lidostas kursē četri autobusi ik pēc 20-30 minūtēm. Tāpat Lietuvā ir iespēja jau iepriekš elektroniski iegādāties biļeti konkrētam sabiedriskā transporta reisam.

Savukārt Tallinā ir iespēja izmantot tramvaju no lidostas uz pilsētas centru līdz 00.45, ļaujot pasažieriem izmantot sabiedriskā transporta pakalpojumus arī gadījumā, ja lidmašīna ielido vēlu vakarā. 

Tēmas
Aktuālākās ziņas
Jaunākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu