Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika vēsta, ka četru gadu nogrieznī automašīnu stāvvietās notikuši vairāk nekā 4000 ceļu satiksmes negadījumi (CSNg). Tomēr patiesais CSNg skaits ir krietni lielāks, jo daudzi nepiesaka tos.
LTAB veiktā autovadītāju pētījuma dati liecina, ka vairāk nekā pusei respondentu transportlīdzeklis kaut reizi bijis bojāts publiskajā stāvvietā. Normatīvie akti pašlaik nosaka tikai vēlamo stāvvietas platumu – 2,5 metrus.
Savukārt, piemēram, Igaunijā noteikts obligāti ievērojams stāvvietas platums – 2,6 metri. Kā atzīmē LTAB, praksē objektu attīstītāji taupa uz stāvvietu izmēriem, ņemot vērā, ka Ministru kabineta noteikumi nosaka vien aptuvenus kopējos parametrus un Latvijas standartam ir vien rekomendējoša nozīme.
Stāvvietu ierīkotāji īpaši nepadomā par saviem klientiem. Pieņemtais platums – aptuveni 2,5 metri – ir novecojis. Lielākajai daļai automašīnu platums jau tuvojas šiem 2,5 metriem, ir vismaz divus metrus platas. Nepietiek vietas, lai normāli atvērtu durvis un izkāptu no auto.
LTAB uzsver, ka automašīnu izmēri kopš gadsimta sākuma, kad pieņemts minētais standarts, ir būtiski palielinājušies. Piemēram, populārā "VW Golf modelis" 1974. gadā bija vien 1,61 metru plats, bet 2012. gadā – jau 2,03 metrus plats (ieskaitot spoguļus). Lai droši novietotu šādu automašīnu stāvvietā (iebrauktu un izbrauktu), kā arī, atverot durvis, neriskētu sabojāt blakus esošos transportlīdzekļus, stāvvietas platumam jābūt ne mazākam par 2,5 metriem, norāda LTAB.