Indija nosaka 165 miljonu eiro sodu "Google" par ļaunprātīgu rīcību

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: Shutterstock

Indijas konkurences uzraugs noteicis 13,4 miljardu rūpiju (165 miljoni eiro) sodu ASV tehnoloģiju kompānijai "Google" par dominējošās pozīcijas ļaunprātīgu izmantošanu vietējā viedtālruņu tirgū.

Kalifornijā bāzētās kompānijas mobilo telefonu operētājsistēma "Android" ir pārliecinošs tirgus līderis Indijā un ir instalēta 95% no visiem valstīm izmantotajiem viedtālruņiem, liecina pētījumu aģentūras "Counterpoint" pētījums.

Tikmēr Indijas Konkurences komisija secinājusi, ka instalētā operētājsistēma pretlikumīgi ierobežo videoapmaiņas vietnes "YouTube", tīmekļa pārlūkprogrammas "Chrome" un citu "Google" lietotņu konkurentu iespējas tirgū.

"Android" viedtālruņos "Google" lietotnes, arī "Chrome", jau ir instalētas, kas, kā secināja Indijas konkurences regulators, "sniedz "Google" pārlūkprogrammai būtisku priekšrocību pār konkurentiem".

Komisija "Google" noteica 13,4 miljardu rūpiju sodu un uzdevis kompānijai nodrošināt, ka "Android" lietotāji var atteikties no iepriekš instalētajām "Google" lietotnēm.

Tāpat konkurences uzraugs lika "Google" atteikties no līgumiem ar viedtālruņu ražotājiem, kas tos mudinātu pārdot tikai ierīces ar "Android" vai izmantot tikai "Google" programmnodrošinājumu.

Līdzīgu spriedumu par "Google" konkurences pārkāpumiem pieņēmusi arī Eiropas Savienība, kas secināja, ka kompānija ir ieviesusi "nelikumīgus ierobežojumus" viedtālruņu ražotājiem, cenšoties panākt konkurences priekšrocība savai tīmekļa pārlūkprogrammai.

ES otra augstākā tiesa septembrī noraidīja "Google" apelāciju par Eiropas Komisijas (EK) noteikto 4,3 miljardu eiro naudassodu par ES pretmonopola noteikumu pārkāpšanu.

Līdzīgas lietas pret "Google" regulatori ir ierosinājuši arī ASV un Āzijas valstīs.

Indijā ir pasaulē otrs lielākais viedtālruņu skaits, atpaliekot tikai no Ķīnas.

2021.gadā tās viedtālruņu tirgus pieauga par 27%, liecina "Counterpoint" dati. Indijā pērn pārdoto viedtālruņu skaits pārsniedza 169 miljonus.

Vairāk nekā 60% Indijā pārdoto viedtālruņu bija "Xiaomi", "Oppo" un citu Ķīnas uzņēmumu ražojumi.

Lai gan "Apple" Indijas tirgū ir neliels spēlētājs, jo valsts iedzīvotāji izvēlas lētākus piedāvājumus, pēdējos gados tas kļuvis populārāks un septembrī "Apple" paziņoja, ka Indijas tirgum "iPhone 14" tiks ražoti vietējās rūpnīcās.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu