"Biju šokā. Nevarēju iedomāties, ka nonākšu tik briesmīgā stāvoklī." Sešu gadu laikā sieviete gandrīz zaudē spēju kustēties

Apollo.lv
"Biju šokā. Nevarēju iedomāties, ka nonākšu tik briesmīgā stāvoklī." Sešu gadu laikā sieviete gandrīz zaudē spēju kustēties
Facebook Telegram Draugiem Twitter Whatsapp
Comments
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: fizkes/Shutterstock

Ilgu laiku Karli Minskī domāja, ka ir vienkārši pārstrādājusies. Taču pienāca brīdis, kad dienišķais nogurums bija tāds, ka viņai vairs nebija spēka paiet. Kad sieviete faktiski bija zaudējusi spēju kustēties, viņa vērsās pie ārsta - šādu gadījumu no dzīves apraksta portāls "Insider".

Mūsdienās ārstu praksēs netrūkst šķietami veselīgu sieviešu, kas sūdzas par nogurumu. Daudzas no viņām, domājot, ka tas jau nav nekas traks, sevi novedušas līdz bīstamai robežai. Arī Karli ārsts nosūtīja uz asinsanalīzēm un konstatēja, ka viņai ir bīstami zems vitamīna B12 līmenis organismā.

Britu diētas asociācijas ārsti izpētījuši, ka cilvēki, kuri neēd piena produktus, gaļu un zivis, kas ir dabisks vitamīna B12 avots, riskē ar nopietnu B12 vitamīna zudumu organismā. Tam var būt smagas sekas. B12 vitamīns stimulē aknu un nervu sistēmas darbību un nodrošina asinsradi un ķermeņa apgādāšanu ar skābekli. Ja vitamīna līmenis ir pārāk zems, sākas nogurums, nav spēka, var būt tirpoņa un sāpes rokās un kājās, tās var kļūt nejutīgas. Cilvēks kļūst depresīvs, var izjust trauksmi un nervozitāti, var novērot atmiņas traucējumus, grūtības atcerēties vārdus, skaitļus un faktus.

27 gadu vecumā Karli pievērsās vegānismam un pārstāja ēst zivis un gaļu. Pirmajā gadā viņa tiešām jutās lieliski – labāk kā jebkad. Tad viņa sāka sajust konstantu nogurumu, bet norakstīja to uz vairogdziedzera problēmām.

Vēl pēc pieciem gadiem viņa knapi spēja paiet.

Amerikas nacionālais veselības datu institūts veicis aprēķinu: katram pieaugušajam dienā vajadzētu uzņemt 2,3 mikrogramus vitamīna B12. Cilvēkiem, kas ir visēdādāji, dienas devu sasniegt ir vienkārši.

Viena krūze divprocentīga govs piena nodrošina pusi no vitamīna B12 dienas devas. Savukārt grilēta laša gabaliņš pusdienās parūpējas par visu dienas devu.

Cilvēkiem, kas nelieto pārtikā dzīvnieku izcelsmes produktus, par sevi jāparūpējas īpaši, sākot no dienišķā uztura, beidzot ar vitamīna B12 injekcijām un tabletēm.

“Biju šokā. Nevarēju iedomāties, ka nonākšu tik briesmīgā stāvoklī,” saka Karli.

Pēc divus mēnešus ilga vitamīna B12 injekciju kursa viņa beidzot atkal jūtas kā cilvēks. Tā kā viņa joprojām ir vegāne, vitamīna B12 tabletes viņa turpina dzert katru dienu.

Tēmas
Redaktors iesaka
Lasītākais šobrīd
Nepalaid garām
Uz augšu