Atrasta reta dinozauru fosilija ar perfekti saglabātu pēdējo maltīti

Foto: Arkeopolis/"Twitter"

Apmēram pirms 120 miljoniem gadu dzīvoja četrspārnu dinozauri, kas bija aptuveni vārnu lielumā, saukti par mikroraptoriem. Taču par tiem ir zināms visai maz informācijas. Nu zinātnieki atraduši fosiliju, kas sniedz būtiskas zināšanas par šiem dinozauriem, vēsta "Science Alert".

Lai arī pētnieki mikroraptorus ir pētījuši, joprojām ir daudz nianšu, ko par putniem līdzīgajām radībām nezinām, piemēram, ko un kā viņi ēda.

Taču nesen neticami reta fosilija atklājusi viena dinozaura pēdējo maltīti – zīdītāju.

"Sākumā es tam nespēju noticēt. Skeletā bija grauzējiem līdzīga zīdītāja pēda, kuras garums bija aptuveni centimetrs," sacīja mugurkaulnieku paleontologs Hanss Larsons no Kanādas universitātes, kurš fosiliju atrada.

Pirmā mikroraptoru foslilija tika atrasta Ķīnā 2000. gadā. Ir zināmas trīs sugas, kas reiz dzīvojušas.

Mikroraptori bija vieni no pirmajiem dinozauriem, kas tika atrasti ar pilnībā apspalvotiem spārniem.

Lai gan daži pētījumi liecina, ka šie dinozauri būtu spējuši lidot, parasti tiek uzskatīts, ka tie galvenokārt izmantoja savus spārnus planēšanai.

Līdz šim bija noskaidrots, ka mazie dinozauri ēd tikai putnus, zivis un ķirzakas. Jaunākais atklājums liecina, ka šie dinozauri medīja arī dažādus mugurkaulniekus.