Metaversu visbiežāk dēvē par virtuālo 3D pasauli vai virtuālā realitātē balstītu nākotnes internetu (pretēji divdimensionālai interneta pieredzei). Tas tiek dēvēts arī par nākamo lielo tehnoloģiju evolūcijas soli un nākamo digitālās transformācijas vilni. Metaverss ir agrīnā tapšanas stadijā, līdz ar to rezultātu ir grūti prognozēt. Pastāv dažādi viedokļi par to, kāds tas izskatīsies un uz kādām tehnoloģijām balstīsies. Vai nākotnē mūs sagaida viena kopīga decentralizēta virtuālā telpa vai arī atsevišķu metaversa projektu kopums? Domas dalās arī par to, cik lielas pārmaiņas tas ienesīs mūsu dzīvē.
"Man šķiet, varētu jautāt miljoniem izstrādātāju, kas ir metaverss, un katram būtu citādāka definīcija. Mēs vēl cenšamies aptvert tā konceptu," vienā no daudzajiem "YouTube" video par šo tēmu norādījis kāds videospēļu izstrādātājs.
Vārds "metaverse" ir saliktenis, ko veido vārdi "meta" (kaut kas pārpasaulīgs, ārpus izziņas robežām esošs) un "universe" (visums). Termins "metaverss" plašāku atpazīstamību iemantoja ar rakstnieka Nīla Stīvensona zinātniskās fantastikas romānu "Snow Crash" ("Lavīna"), kas iznāca 1992.gadā. Romānā cilvēki izmanto avatārus, lai izpētītu interneta pasauli, bieži meklējot tajā glābiņu no nomācošās realitātes. Taču mājsaimniecībās metaversu sāka apspriest pēc kompānijas "Facebook" pārdēvēšanas par "Meta". Marks Zakerbergs ar šo soli cieši sasaistīja savu kompāniju ar metaversa attīstību, liekot uz spēles milzu naudu un savu reputāciju, tomēr metaverss nav vienādojams ar "Meta".
Zakerbergs un citi "Meta" vadītāji apgalvo, ka virtuālajām pasaulēm būs milzīga ekonomiskā un sociālā vērtība, tās samazinās robežas un toksiskumu tiešsaistē. Metaversa kopējais tirgus pēc dažiem gadiem varētu būt mērāms triljonos ASV dolāru, liecina vairākas prognozes. Ideālā variantā metaverss būs vienota virtuāla pasaule, kurā izklaidēties, atpūsties, iepirkties, mācīties, slēgt darījumus, strādāt un saņemt medicīnisko palīdzību. Lai tam visam piekļūtu, būs jāuzliek tikai virtuālās realitātes brilles, kas, cerams, nākotnē kļūs arvien mazākas un ērtākas. Zakerbergs uzskata, ka virtuālās darbavietas būs milzīgs jauninājums salīdzinājumā ar "Zoom", "Slack" un "Microsoft Teams". Metaversa platformas jau tagad ļauj lietotājiem būvēt un būt īpašniekiem virtuālajiem īpašumiem, veikaliem, uzņēmumiem un citiem digitālajiem aktīviem, un šajā pasaulē iesaistījušies daudzi pasaulē zināmi zīmoli.