VIDEO ⟩ Tik tuvu mums tā nav bijusi kopš akmens laikmeta. Eksotiska zaļa komēta atkal traucas garām Zemei (1)

NASA uzņemtā fotogrāfija ar komētu C/2022 E3 (ZTF).
NASA uzņemtā fotogrāfija ar komētu C/2022 E3 (ZTF). Foto: AFP/SCANPIX

Debesīs atkal parādījusies eksotiska zaļa komēta, kas pēdējoreiz Zemei pietuvojās neandertāliešu laikos. Jau nākamnedēļ tā atradīsies vistuvāk mūsu planētai, vēsta medijs "The Guardian".

Komētu C/2022 E3 (ZTF) pagājušā gada martā atklāja astronomi Kalifornijā, ASV, aprēķinot, ka tā riņķo ap Sauli ik pēc 50 000 gadu. Tas nozīmē, ka tā pēdējo reizi traucās gar mūsu planētu akmens laikmetā.

Komēta Zemei vistuvāk pietuvosies nākamās nedēļas trešdienā un ceturtdienā, 1. un 2. februārī.

Tā šausies garām planētai 2,5 gaismas minūšu attālumā.

Komētas C/2022 E3 attēli parāda nelielu zaļu mirdzumu, kas, domājams, rodas no divatomiskā oglekļa klātbūtnes komētā. Molekula izstaro zaļo gaismu, ko ierosina saules starojuma ultravioletie stari.

Astronomi ar teleskopu palīdzību iemūžinājuši iespaidīgus komētas attēlus. Taču tā pēdējā laikā ir kļuvusi pietiekami spilgta, lai to varētu redzēt ar neapbruņotu aci, vismaz ļoti tumšos lauku apvidos ar minimālu gaismas piesārņojumu.

Kopš janvāra vidus komētu ir bijis vieglāk pamanīt ar teleskopu vai binokli. Tā ir redzama ziemeļu puslodē, debesīs satumstot, ja mākoņi to neaizsedz.