FOTO Vai drīzumā brauksim ar "Vivi"? "Pasažieru vilciens" gatavojas pārmaiņām (18)

Foto: Jānis Škapars/TVNET
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

Latvijā atgādājot aizvien vairāk jauno "Škoda Vagonka" elektrovilcienu, dzelzceļa pasažieru pārvadātājs AS "Pasažieru vilciens" (PV) gatavojas pakāpeniskai zīmola maiņai, medijam "Apollo.lv" pastāstīja PV Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja Sigita Zviedre.

Atgādinām, ka 2020. gada maijā Patentu valdē uzņēmums reģistrēja preču zīmes "Vivi Latvija" un "Vivi". Abu preču zīmju īpašnieks ir PV, un to reģistrācija ir spēkā līdz 2030. gada 4. februārim. PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis iepriekš intervijā Latvijas Radio ir uzsvēris, ka uzņēmums plāno mainīt zīmolu, nevis nosaukumu.

Kā norāda Zviedre, zīmola maiņai jābūt saistītai ar uzlabojumiem sniegtajos pakalpojumos, tāpēc sabiedrība ar to tiks tuvāk iepazīstināta, neilgi pirms iespējas pieredzēt pakalpojuma kvalitātes uzlabojumus. 

Gan jauno elektrovilcienu eksterjerā, gan interjerā, izmantotas jaunā zīmola krāsas, atklāj Zviedre.

Elektrovilcienu eksterjeru veido trīs krāsu kombinācija – signāla dzeltenā, antracīta pelēkā un tumši pelēkā.

Kad vilcieni tiks sertificēti atbilstoši Eiropas Savienības (ES) normatīvo dokumentu prasībām, kas apliecina to drošu izmantošanu pasažieru pārvadājumos, un tiks nodoti PV, vien tad tie varēs uzsākt iedzīvotāju pārvadāšanu.

Pagaidām visi elektrovilcieni – gan tie, kas ir tikai saražoti ražotnē Ostravā, Čehijā, gan tie, kas jau atgādāti Latvijā – ir "Škoda Vagonka" īpašums.

Ja jauno elektrovilcienu testēšana un sertificēšana notiks pietiekami raiti, PV cer pasažieru pārvadājumus ar tiem sākt šī gada vasaras otrajā pusē, rudens sākumā.

Ar jaunajiem vilcieniem paredzēts izpildīt reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Patlaban uz Latviju ir atgādāti septiņi jaunie elektrovilcieni, atklāj Zviedre. Ražotājs sola, ka turpmāk katru mēnesi tiks atvesti divi sastāvi. Kopumā PV Čehijas uzņēmumam pasūtījis 32 jaunus elektrovilcienus.

Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais - jūlijā, trešais - oktobrī, ceturtais - novembrī, piektais - decembrī, bet sestais - janvārī. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas - 454 pasažieriem.

Vilcienos būs viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam un saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos būs klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie būs aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu.

Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Jau vēstīts, ka "Pasažieru vilciens" ar Čehijas kompāniju "Škoda Vagonka" 2019. gada jūlijā parakstīja līgumu par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi. Papildus moderniem vienstāva četru vagonu piepilsētas elektrovilcieniem tiks piegādāts arī to apkopei paredzētais aprīkojums un rezerves daļas, kā arī notiks personāla apmācība. Līguma summa ir 240 miljoni eiro, bet projekta kopējās izmaksas, ieskaitot remonta centra izbūvi, ir 258 miljoni eiro.

Projektam piesaistīts ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums 114,211 miljonu eiro apmērā.

Komentāri (18)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu