Somijā populāru lielveikalu pašapkalpošanās skeneri, iespējams, ilgstoši fiksējuši nepareizas cenas

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Dmitry Kalinovsky/Shutterstock

Somijā lielveikalu tīkla "Prisma" pašapkalpošanās kases skeneri uzrādījuši nepareizas cenas, konstatēts Somijas raidorganizācijas YLE veiktajās pārbaudēs.

Pagājušās nedēļas nogalē "Prisma" lielveikalos pircēju izmantotie pašapkalpošanās skeneri dažām precēm uzrādīja nepareizas cenas.

Medijs veica testu un konstatēja, ka cenas, ko uzrāda pašapkalpošanās skeneri un parastās kases, atšķiras par vienu līdz vairākiem eiro.

Problēma radās tāpēc, ka skeneriem un kases aparātu sistēmai bija atšķirīga informācija par cenām. Šīs atšķirības, iespējams, pastāvēja jau ilgu laiku.

Somijas lielveikalu tīkls "Prisma" pirmo reizi pašapkalpošanās kases skenerus ieviesa 2019. gadā, un uzņēmuma pārstāvji apgalvo, ka tie ir ļoti populāri. Šobrīd šīs sistēmas tiek izmantotas 42 "Prisma" lielveikalos Somijā.

Foto: Toni Pitkänen / Yle

Somijas Konkurences un patērētāju tiesību aizsardzības iestādē skaidro, ka šīs cenu atšķirības nav sīkums, jo tās ir Patērētāju tiesību aizsardzības likuma pārkāpums. Saskaņā ar likumu patērētājam ir jābūt skaidri informētam par produktu cenu.

Patērētājam ir jābūt iespējai uzticēties skenera funkcionalitātei un sniegtajai informācijai. "Tā nevar būt sava veida loterija," norāda speciālisti.

YLE ziņo, ka problēma ar skeneriem "Prisma" lielveikalos tika novērsta pirmdienas rītā.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu