"Jau 12 stundas gaidu rindā." Latviete savu dzimšanas dienu spiesta pavadīt Dublinas lidostā (4)

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Chrispictures/Shutterstock

28. augustā pasažieru lidmašīnu satiksme  Lielbritānijas un Īrijas gaisa telpā tika teju paralizēta tehnisku traucējumu dēļ. Dublinas lidostā ceļojumu plāni tika piespiedu kārtā mainīti vairāk nekā 40 000 pasažieriem, tostarp Zanei, kura bija ceļā uz Latviju pie radiem, lai atzīmētu savu dzimšanas dienu. Viņa savu stāstu pastāstīja medijam "Irish Mirror".

28. augustā lidmašīnu kustība virs Īrijas un Lielbritānijas tika lielā mērā paralizēta. Lielbritānijas Nacionālais gaisa satiksmes kontroles dienests (NATS) ziņoja, ka gaisa satiksmes kontroli skāruši ievērojami tehniskie traucējumi un noteikti satiksmes plūsmas ierobežojumi, lai rūpētos par drošību.

Rezultātā kavējās vai tika atcelti vairāki lidojumi, tai skaitā uz un no Dublinas lidostas. Cilvēkiem, kuri bija ieradušies uz saviem reisiem, nu nācās sava lidojuma vietā stāvēt garās rindās vai meklēt kādu brīvu lidostas stūrīti, kur pārlaist nakti vai nogaidīt, līdz tehniskās problēmas tiks atrisinātas.

Dublinas lidostas darbinieki strādāja visu nakti, lai palīdzētu ceļotājiem, kuri izvēlējās nakšņot terminālos. Tika piedāvātas segas un dzērieni. Vairākas pārtikas un dzērienu tirdzniecības vietas palika atvērtas visu nakti.

Vēl 29. augusta rītā tehnisko problēmu dēļ bija ietekmēti lidojumi uz Liverpūli, Neapoli, Veronu, Kaljāri, Hītrovu, Londonsitiju un arī Rīgu, kurp doties bija plānojusi Zane, lai nosvinētu savu 39 dzimšanas dienu.

Zane Puncule sarunā ar Īrijas mediju "Irish Mirror" pastāstīja, ka ir dzimusi  Latvijā, bet pēdējos 20 gadus dzīvo Kilkenijā. Viņa bija viena no vairākiem simtiem pasažieru, kuru lidojumi tika atcelti.

Viņa bija plānojusi atgriezties Latvijā, lai kopā ar ģimeni nosvinētu savu 39. dzimšanas dienu.

"Es pat nezinu, vai man būs lidojums, un neko neuzzināšu, kamēr nenonākšu pie "Ryanair" klientu apkalpošanas dienesta.

Man šorīt (29. augustā) bija jālido mājās pie savas ģimenes, lai atzīmētu savu 39. dzimšanas dienu, bet tā vietā es stāvu rindā jau vairāk nekā 12 stundas," stāstīja Zane.

Viņa sacīja, ka viņas reisam uz Rīgu bija jāpaceļas 29. augusta rītā plkst. 6.45, bet viņa lidostā ieradās jau aptuveni plkst. 4. Tikai tad, kad Zane apsēdās pie savam lidojumam norādītajiem vārtiem, viņa tika informēta, ka reiss ir atcelts.

"Par lidojuma atcelšanu paziņoja gan "Ryanain" lietotnē, gan uz lielā ekrāna, bet aicināja, lai turpinām gaidīt. Tad mums paziņoja: "Tas, visticamāk, ir atcelts." Nebija nekādu norādījumu, nekā," sacīja jubilāre.

Zane notikušo savos sociālajos tīklos vēlāk raksturoja kā "smieklīgi nesmieklīgu".

"Ja kādā savas dzīves brīdī vēlaties, lai jūsu bildi uzņem profesionāls fotogrāfs, vairs nav jāgaida. Viss, kas jāizdara, jāpanāk, ka jūsu dzimšanas dienā "Ryanair" atceļ jūsu lidojumu!"

Kā liecina Latvijas diasporu platforma "Latviesi.com", Zane pavisam neilgi pirms lidojuma bija piedalījusies arī Īrijā rīkotajā 3x3 pasaules ģimeņu saietā, kur piedalījās kā viena no darbnīcu vadītājiem.

Ar līdzīgu pieredzi "Irish Mirror" dalījās arī latviete Aiga, kura pēdējos 13 gadus dzīvo Portlīšā un arī bija plānojusi lidot uz Rīgu.

"Mūsu ceļojums sākās plkst. 2.30 ar autobusu no Portlīšas, un mēs joprojām esam šeit lidostā plkst. 16.00 un stāvam vairāku stundu ilgā rindā, lai tiktu pie jauna lidojuma," stāstīja Aiga.

"Kad mums paziņoja, ka lidojums ir atcelts, mēs visi jau bijām pie vārtiem. Maldījāmies pa lidostu, jo nezinājām, kur doties. Daži cilvēki raudāja. Mums bija jādodas atpakaļ caur ielidošanas gaiteņiem, lai atgrieztos šeit uz izlidošanas rindu.

Darbinieki mūs sveica ar vārdiem: "Laipni lūdzam Īrijā", kamēr cilvēki, kuriem bija paredzēts izlidot, raudāja. Mēs pat nevienā brīdī neizgājām no lidostas! Tas bija absurdi."

Mairita Dreija, kura dzīvo Kārlovā un arī cerēja doties uz Rīgu, sacīja, ka viņai paveicās atgūt savu bagāžu, lai būtu uz kā sēdēt.

"Mēs neesam gulējuši vairāk nekā 12 stundas, un mani moka muguras sāpes. Par laimi, man izdevās atgūt somas, lai varētu sēdēt uz tām, kamēr gaidu rindā," sacīja Mairita.

"Ryanair" vadītājs Maikls O'Līrijs nosodīja gaisa satiksmes vadības pakalpojumu sniedzēju NATS par "nepieņemamajiem" traucējumiem.

Videovēstījumā izpilddirektors 28. augustu raksturoja kā "ļoti grūtu dienu", kurā tika atcelti 250 reisi, bet vēl 70 tika atcelti nākamajā dienā, tostarp Zanes, Aigas un Mairitas reisi uz Rīgu.

Kopumā lidojumu plāni tika izjaukti vairāk nekā 40 000 pasažieriem.

Komentāri (4)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu