Cilvēks apmāna vairākas lielas aviokompānijas, pārdodot viltotas lidmašīnu detaļas

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Foto: Eli Dror/"X"

Saskaņā ar "Wall Street Journal", kāds Apvienotās Karalistes uzņēmums pārdevis reaktīvo dzinēju detaļas, kurām ir viltus pārbaudes sertifikāti. Šādas detaļas šobrīd ir vismaz 126 lidmašīnās visā pasaulē, vēsta medijs "New York Post".

Ietekmētas arī lielākās ASV aviokompānijas – "American", "Delta", "United" un "Southwest". Pagaidām nav zināms, cik ilgi lidmašīnas lidojušās ar nesertificētām detaļām, taču trauksmi pirmo reizi jūnijā ceļa kāda Eiropas aviokompānija.

Uzņēmums "AOG Technics" tika dibināts Apvienotajā Karalistē 2015. gadā. Tiek uzskatīts, ka uzņēmumu vada 35 gadus vecs vīrietis no Venecuēlas.

Lielākās amerikāņu aviokompānijas ir iesaistītas tiesas prāvā pret uzņēmumu, apsūdzot to aizdomīgā biznesa praksē, lai gūtu peļņu trīs miljonu ASV dolāru apmērā.

Sākotnēji uzņēmumam "AOG Technics" bija īpašums nelielā piejūtas pilsētiņā Hovā, Anglijas dienvidos, bet šobrīd saskaņā ar valdības iesniegtajiem dokumentiem tas patiesībā ir "virtuāls" birojs Londonas centrā.

Tāpat šķietami, ka uzņēmums iznomājis juridisko adresi šajā vietā par 150 ASV dolāriem mēnesī.

Uzņēmuma īpašnieks Zamors Jrala izveidojis uzņēmumu, "LinkedIn" reklamējot pieredzējušus darbiniekus, tostarp vīrieti Reju Kvonu, kurš bija norādīts kā galvenais komercdirektors.

Viņa "LinkedIn" profilā bija teikts, ka vīrietim ir bijusi iepriekšēja pieredze Mitsubishi un Nissan, taču neviens autoražotājs nav varējis apstiprināt, ka ir strādājis minētajos uzņēmumos.

Zamors Jrala profilā ievietots attēls, kurā redzams vīrietis baltā kreklā un zilu kaklasaiti. Noskaidrots, ka šāds attēls pieejams bezmaksas bilžu krātuvēs. Tas nozīmē, ka persona izveidojusi viltus profilu.

Minēta vēl viena darbiniece - Martina Spensere, uzņēmuma "AOG Technics" menedžere. Tomēr arī viņas fotogrāfiju var atrast citās tīmekļa vietnēs, piemēram, "Amazon".

Šie profili ir nu dzēsti, jo "AOG Technics" Apvienotajā Karalistē ir iesūdzēts tiesā par CFM56 dzinējos izmantoto detaļu pārdošanu — pasaulē vislabāk pārdotajā reaktīvo dzinēju, ko izmanto tādās lidmašīnās kā Airbus A320 modeļi un Boeing 737.

Pirmo reizi par šo tika ziņots 21. jūnijā, kad TAP "Air Portugal" tehniskās apkopes komanda sazinājās ar CFM, sakot, ka ir nobažījusies par dokumentāciju detaļām, ko uzņēmums saņēmis no "AOG Technics".

Tikai 20 dienu laikā tā pati aviokompānija atrada 24 citas "AOG Technics" veidlapas, kurās bija "būtiskas neatbilstības".

Vairākas aviokompānijas šobrīd pārbauda savu lidmašīnu detaļas un nomaina tās pret sertificēti apstiprinātām detaļām. Veicot šīs pārbaudes, vairākas aviokompānijas konstatējušas, ka detaļas nav sertificētas.

Aviokompānija Delta paziņojusi, ka tā no ekspluatācijas izņēmusi "nelielu skaitu" dzinēju, lai pārbaudītu tās atbilstību standartiem.

Par laimi, incidenti, kas saistīti ar aizdomām par viltotām detaļām, nav konstatēti.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu