Kā divi NBA žurnālistikas flagmaņi palīdz čakarēt gan spēlētājus, gan komandas?

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp

"New York Magazine" žurnālists Rīvss Vaidmens savā publikācijā ieskicējis, kā Nacionālās basketbola asociācijas (NBA) aizkulises spēj kontrolēt divi vīri Šams Šaranja un Eidriens Vodžnarovskis.

Domājams, ka vairumam NBA fanu vārdi Eidriens Vodžnarovskis un Šams Šaranja nav sveši. Šie divi mediju pārstāvji šobrīd pat vairāk ir uzskatāmi par tā sauktajiem insaideriem jeb apskatniekiem, kuri pārsvarā pirmie publiski paziņo nopludinātu informāciju.

Vaidmens savā publikācijā, kas konkrētāk centrēta tieši ap Šaranjas karjeru, izmantojot sarunas ar NBA pārstāvjiem, ieskicē, cik lielā mērā šie abi mediju pārstāvji spēj ietekmēt līgas notikumu norisi. Kā norāda raksta autors, vairums viņa uzrunāto cilvēku informāciju piekrituši sniegt tikai anonīmi, baidoties aizriebt ietekmes bagātākajiem apskatniekiem, kuru vidū pavisam noteikti ir Šaranja un Vodžnarovskis.

Bijušais ESPN prezidents Džons Skipers Vodžnarovski un Šaranju nodēvēja par dubultaģentiem.

"Viņi kļuva par dubultaģentiem. Viņi piezvanīs kādam komandas pārstāvim vai spēlētājam: "Pastāsti, ko darīsi, bet es tev atklāšu, ko es esmu dzirdējis." Un pēkšņi tu kļūsti par iesaistīto pusi. It sevišķi, ja kāds tik tiešām izdara to, ko tu iepriekš biji atklājis."

Tiek apgalvots, ka Vodžnarovskim lielāka ietekme ir tieši komandu pārstāvju vidū, kamēr Šaranjas lauciņš esot tieši spēlētāji un viņu aģenti.

Vodžnarovskis savas karjeras sākumā izveidoja labas attiecības ar Sanantonio "Spurs" organizāciju. Kā zināms, "Spurs" organizācija ir slavena ar profesionāļu, kā treneru, tā ģenerālmenedžeru, "sagatavošanu" citām komandām. Viņš tika apvainots Bruklinas "Nets" piesegšanā, kad tā atradās Džeimsa Hārdena maiņas krustcelēs un kluba ģenerālmenedžeris bija Šons Markss (bijušais "Spurs" darbinieks). 

Sarunā ar Vaidmenu anonīms avots, kurš tiek dēvēts par "ilggadēju komandas menedžmenta darbinieku", atklāja, kā abi apskatnieki viņam palīdzējuši līguma pārrunās apstrādāt spēlētājus.

"Vodžnarovskis vai Šams mēdz padot ziņu: "Hei, neiespringsti uz spēlētāju X, jo viņš no tās komandas nedabūs piedāvājumu." Ir bijuši gadījumi, kad šī informācija man ir palīdzējusi nepieļaut kļūdu un kādam spēlētājam neiedot pārlieku lielu līgumu. Vai arī maiņas darījumā neiekļaut konkrētu spēlētāju," Vaidmens cito savu avotu.

Ņemot vērā, ka Vodžnarovska un Šaranjas informācijas tīkls ir NBA kontekstā visaptverošs, viņi arī mēdzot palīdzēt komandām pārrunās ar spēlētājiem, atklājot viņa prasības citam klubam vai arī izplatot ne pārāk glaimojošu informāciju par viņu.

Tomēr abi minētie apskatnieki, attaisnojot Skipera piešķirto dubultaģentu titulu, mēdz pabojāt dzīvi arī komandu ģenerālmenedžeriem.

"Tagad ir jāstrādā, pieņemot, ka mirklī, kad tu atver muti, viņi abi zina tevis teikto. Es pat nevaru pateikt, cik reižu maiņas darījums ir pajucis, jo informācija par to tiek nopludināta publikai. Tad es saņemu zvanu no otra ģenerālmenedžera, kurš apgalvo, ka viņa komandas īpašniekam nepatīkot izskanējušie maiņas nosacījumi," sacījis iepriekš minētais "ilggadējais komandas menedžmenta darbinieks".

Nav šaubu, ka NBA mediju vidē, iespējams, divas ietekmīgākās personas ir tieši Vodžnarovskis un Šaranja, un viņi, lai iegūtu informāciju, ir gatavi "upurēt" vai tieši piesegt konkrētus cilvēkus. Mūsdienu straujā mediju vide liek domāt, ka tuvākajā nākotnē klubiem, visticamāk, neizdosies izbēgt no Šaranjas un Vodžnarovska ietekmes zonas. Ja nu vienīgi platforma X (iepriekš "Twitter"), kas ir abu apskatnieku galvenais darba lauks, konstanto pārmaiņu rezultātā zaudēs savu popularitāti.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu