"Neslinkojam – notīrām!" Apsnidzis auto tērē vismaz 15% vairāk degvielas

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Apsnigusi automašīna.
Apsnigusi automašīna. Foto: Ivars Soikāns/LETA

30. novembra rītā lielāko daļu Latvijas pārsteidza pamatīgas sniega kupenas, kas ir apgrūtināja satiksmi pa ceļiem. Taču ir reizes, kad satiksmi ietekmē ne tikai nenotīrīta brauktuve, bet arī apsniguši auto. Kādas ir sekas, ja auto vadītāji pirms došanās ceļā nenotīra no transportlīdzekļa biezo sniega kārtu, skaidro "360TV Ziņneši".

Kā vēsta Valsts policijas Satiksmes drošības vadības biroja priekšnieks Arturs Smilga –  sniegs no auto ir jānotīra, lai tas neradītu traucējumus apkārtējiem.

"Tā, lai transportlīdzekļa vadītājam nekas netraucētu pārredzēt situāciju apkārt, neradītu apdraudējumu ne sev, ne arī citiem satiksmes dalībniekiem.

Likums paredz, ka transportlīdzekļa vadītājam jānotīra sniegs, lai tas neputētu un nekristu nost, neapdraudētu citus satiksmes dalībniekus, bet jā, atbildība par to nav paredzēta."

360TV ziņnese Natālija Valdniece devās noskaidrot arī Satiksmes drošības eksperta Oskara Irbīša viedokli par sniegu uz auto virsbūves. Viņš uzskata, ka sods par šādu braukšanu nebūtu vajadzīgs, bet iesaka ikvienam autovadītājam atbrīvoties no kupenas uz jumta, jo var gadīties, ka policisti to var interpretēt kā nepiestiprinātu kravu, un tad gan draud sods.

"Ja es būtu uzlicis uz jumta matraci vai malkas kaudzi, tāpat tā var izkustēties, arī sniegs var izkustēties.

Tas, ka viņš dabiskā procesā ir uzaudzis, tas neko nenozīmē. Vai nu mēs to tīrām nost, vai stiprinām.

Sniegu neizdosies nostiprināt, tāpēc neslinkojam – notīrām! Turklāt sniega kaudze uz jumta traucē aerodinamikai un spēkrats sāk tērēt vairāk degvielas.

Ja izbraucam uz šosejas, notīrīts automobilis tērēs vismaz par 15% mazāk degvielas nekā nenotīrīts."

Drošības institūcijas un žurnālisti aicina ikvienu autovadītāju pirms došanās ceļā parūpēties, lai auto ir pilnībā notīrīts!

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu