Pret liepājnieku ierosināts administratīvā pārkāpuma process par rupju izturēšanos pret 112 kontaktu centra darbinieku

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Vīrietis ar telefonu. Ilustratīvs attēls
Vīrietis ar telefonu. Ilustratīvs attēls Foto: NITI JUNKAVEEKOOL/Shutterstock

7. februārī Valsts policijā saņemta informācija, ka Liepājā kāds vīrietis, piezvanījis uz Vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112, lamājās necenzētiem vārdiem, apsaukājot 112 kontaktu centra amatpersonu. Valsts policijā pret vīrieti sākts administratīvā pārkāpuma process.

Vakar, 7.februārī ap pulksten 13.30 Valsts policijā saņemta informācija, ka Liepājā vīrietis vairākkārt piezvanījis uz tālruņa numuru 112 un rupji lamājies. Valsts policijas amatpersonas ieradās vīrieša dzīvesvietā, kur sastapa izsaucēju un Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbiniekus.

Vīrietis sarunā ar likumsargiem apstiprināja, ka veicis zvanus, kuru laikā kļuvis dusmīgs un lietojis necenzētus vārdus. Vīrietis paskaidroja, ka viņš pa vienoto ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112 vēlējies izsaukt neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta darbiniekus, jo esot nokritis pa trepēm. Medicīnas darbinieki vīrieti apskatīja un paskaidroja, ka viņu nogādāt medicīnas iestādē nav nepieciešams.

Valsts policijas amatpersonas pret vīrieti sāka administratīvā pārkāpuma procesu par sabiedriskās kārtības traucēšanu, pārkāpjot vispārpieņemtās uzvedības normas un traucējot personu mieru, iestāžu, komersantu vai citu institūciju darbu vai apdraudot savu vai citu personu drošību (sīkais huligānisms).

Valsts policija atgādina par savstarpējo cieņu un sapratni. Vienotā ārkārtas palīdzības izsaukuma numura 112 dispečeri ir apmācīti, kā pieņemt zvanus un komunicēt ar iedzīvotājiem, tāpat operatīvajiem darbiniekiem tiek nodrošinātas apmācības, kā komunicēt ar agresīviem cilvēkiem, jo nevaram izslēgt, ka šādi zvani diemžēl arī tiek saņemti. Taču numura 112 dispečera uzdevums ir pēc iespējas ātrāk iegūt nepieciešamo informāciju, lai varētu nosūtīt palīdzību nelaimē nonākušajiem. Tāpat jāpiebilst, ka telefonsarunas tiek ierakstītas.

Operatīvie dienesti atgādina – ja ir noticis negadījums un jāzvana uz tālruņa numuru 112, vispirms centies nomierināties. Gaidi savienojumu ar 112 kontaktu centru.

Sagatavojies atbildēt uz šādiem jautājumiem:

  • nosaukt precīzu adresi vai aprakstīt notikuma vietu;
  • īsi pastāstīt, kas ir noticis;
  • centies par negadījumu atcerēties visu pēc iespējas precīzāk;
  • pēc dispečera lūguma nosaukt savu vārdu, uzvārdu un tālruņa numuru;
  • Atceries! Nepārtrauc sarunu pirmais!

Saglabā mieru un atbildi uz dispečera jautājumiem.

Atceries!

  • Esi sazvanāms, gadījumam, ja dispečeram var rasties nepieciešamība ar tevi sazināties atkārtoti.
  • Konkrētas atbildes var paātrināt palīdzības saņemšanu.
  • Neviens dispečera jautājums nav lieks.

Ja 112 kontaktu centra dispečers atbild, ka savienos tevi ar citu dienestu, esi pacietīgs un gaidi savienojumu! Ātrākai palīdzības saņemšanai iepriekš neaizmirsti savā telefonā aktivizēt atrašanās vietu, to redzēs tikai numura 112 dispečers zvana laikā!

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu