Zinātnisks sasniegums: NASA kosmosā atklāj spirta molekulas (5)

Foto: azastrobiology/"X"

Astronomi ar Džeimsa Veba teleskopu identificēja dažādus savienojumus, kas sastāv no vairākām molekulām, piemēram, etanola un, iespējams, etiķskābes. Pateicoties teleskopam, NASA izdevās identificēt jaunas protozvaigznes, ko dēvē par "IRAS 2A" un "IRAS 23385", vēsta ārvalstu mediji.

Astronomu komanda izmantoja teleskopu, lai atklātu divas jaunās protozvaigznes, kurās atrodamas etanols (spirts), kas ir alkoholisko dzērienu galvenā sastāvdaļa.

Zinātnieku komanda atklāja arī citas molekulas, piemēram, skudrskābi, metānu, formaldehīdu un sēra dioksīdu.

Pērn astronomi ar Džeimsa Veba teleskopu jaunā zvaigžņu sistēmā pirmo reizi identificējuši oglekļa savienojumu metilkatjonu.

Molekula tika atklāta, izmantojot datus no protoplanetārā diska - gāzes un putekļu diska ap zvaigzni, no kura veidojas planētas. Metilkatjons un citi oglekļa savienojumi spēlē nozīmīgu lomu citu savienojumu veidošanās procesā, kas beigu beigās kļūst par pamatu jaunām zvaigznēm, planētai un dzīvībai.

Šāda veida atklājumi pētniekiem sniedz labāku ieskatu, kā uz Zemes attīstījās dzīvība un kā veidojās visums.

"Šis atklājums apstiprina ne tikai Džeimsa Veba teleskopa ārkārtīgo jutīgumu, bet arī CH3+ centrālo lomu starpzvaigžņu ķīmijā," rakstīts ziņojumā.