Zinātnieki: iespējams, Saules sistēmā atrodas vēl viena planēta

Foto: Vadim Sadovski/"X"

Astronomi jau vairākus gadus meklējuši pierādījumus Saules sistēmas devītās planētas eksistencei. Pēdējo dienu laikā pētnieki šī mērķa sasniegšanā guvuši būtiskus panākumus, vēsta ASV izdevums "People".

Saskaņā ar nesen veiktu pētījumu atklāti jauni pierādījumi teorijai, ka Saules sistēmā eksistē planēta, kas riņķo ap Sauli orbītā gar Neptūnu. Pagaidām neatklātās planētas eksistence palīdzētu izskaidrot, kas ir vairāki savādi Saules sistēmas nomalē orbitējoši objekti.

Astronoms Konstantīns Batigins kopā ar savu komandu sastādījis jaunu pētījumā, kas interneta lasītavā "arXiv" tika augšupielādēts 17. aprīlī. Pētījumā sīkāk aplūkoti objekti, kas šķērsojuši Neptūnu, un tas, kā tika ietekmēta objektu orbīta, ņemot vērā tādas parādības kā galaktikas plūdmaiņas un garām ejošas zvaigznes.

"Saules sistēmas tālajos nostūros ir vairākas anomālas dinamiskas struktūras, kas liecina par vēl nezināma milzīga ķermeņa — "Planētas 9" – klātbūtni," teikts pētījuma kopsavilkumā.

Lai gan planēta vēl nav atklāta, komanda liek lielas cerības uz to, ka to varēs saskatīt Veras Rubinas teleskopā, kas pašlaik tiek būvēts Čīlē.

Patlaban Saules sistēmā atrodas astoņas planētas: Merkurs, Venera, Zeme, Marss, Jupiters, Saturns, Urāns un Neptūns.