Šodienas redaktors:
Marina Latiševa
Iesūti ziņu!

Zakerbergs noliedz, ka "Instagram" un "WhatsApp" iegādei būtu bijis mērķis neitralizēt konkurentus

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: DenPhotos/Shutterstock

ASV sociālo mediju uzņēmuma "Meta" vadītājs Marks Zakerbergs trešdien tiesā noliedza, ka platformu "Instagram" un "WhatsApp" iegāde būtu veikta ar mērķi neitralizēt konkurentus.

Federālā tiesā Vašingtonā pirmdien sākās prāva pret "Meta" saistībā ar apsūdzībām, ka tas ļaunprātīgi izmantojis tirgus stāvokli, lai iegādātos "Instagram" un "WhatsApp".

ASV Federālās tirdzniecības komisija (FTC) uzskata, ka "Meta", kam jau piederēja "Facebook", 2012.gadā iegādājās "Instagram" un 2014.gadā "WhatsApp", lai likvidētu konkurenci, tādējādi uzņēmumam nodrošinot monopostāvokli.

FTC izvērtēja un apstiprināja šos darījumus, taču apņēmās uzraudzīt to rezultātus. Ja FTC šajā tiesas prāvā uzvarētu, tad "Meta" vadītājam Zakerbergam nāktos pārdot gan "Instagram", gan "WhatsApp".

Zakerbergs savas liecību došanas pēdējā trešajā dienā vērsās pret FTC galveno argumentu, ka abas platformas iegādātas ar mērķi likvidēt konkurenci.

"Facebok" līdzdibinātājs Zakerbergs atbildēja ar "Nē" uz "Meta" advokāta Marka Hansena jautājumu, vai viņam, iegādājoties "Instagram" un "WhatsApp", bijis nolūks likvidēt konkurentus.

Zakerbergs paskaidroja, ka 2012.gadā nopirktā platforma "Instagram" bija pievilcīga ar "tās fotokameru un foto dalīšanās pieredzi", bet piebilda, ka viņš "neuzskatīja to par plašu tīklu, kas būtu tiešām konkurētspējīgs" tajās jomās, kurās darbojās "Facebook".

Runājot par 2014.gadā nopirkto "WhatsApp", Zakerbergs liecināja, ka uzskatījis šo lietotni par tehniski iespaidīgu, bet tās dibinātājus par "pieticīgiem" attiecībā uz iespēju "maksimāli palielināt ietekmi, kāda viņiem varētu būt".

Zakerbergs tiesā sacīja, ka pēc abu platformu iegādes esot tās papildinājis.

Viņš liecināja, ka "Facebook" izmantoja savu mērogu un resursus, lai pārveidotu "Īnstagram" un "WhatsApp" par lietotnēm, kuras tagad izmanto miljardi cilvēku.

Bijusī "Meta" izpilddirektore Šerila Sandberga, sniedzot liecības pēc Zakerberga, lielā mērā atkārtoja viņa teikto.

Viņa sacīja, ka "Meta" nācās konkurēt ar tādiem sāncenšiem kā "Google", jo konkurence internetā ir kļuvusi arvien spēcīgāka.

"Katru reizi, kad jūs ieejat savā datorā vai tālrunī, jums ir izvēle, kam veltīt savu laiku. Visi šie producenti sacenšas tieši par to: jūsu laiku un uzmanību," sacīja Sandberga.

Komentāri
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu