Skip to footer
Šodienas redaktors:
Kārlis Melngalvis
Iesūti ziņu!

Ludzas novadā Latvijas-Krievijas robežas zonā izbūvēs papildu infrastruktūru

Latvijas - Krievijas valsts robeža. Ilustratīvs foto

VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) vadībā sākts noslēdzošais posms valsts ārējās sauszemes robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvē Valsts robežsardzei prioritārajos posmos gar Latvijas un Krievijas robežu 41,26 kilometru posmā Ludzas novadā, tostarp purvainos apvidos, informēja VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.

Darbi paredz patruļtaku izbūvi, no kuriem 2,9 kilometru izbūve notiks īpaši mitrā un purvainā apvidū gar Peiteļa ezeru, kur, lai nodrošinātu teritorijas šķērsošanas iespējas, jābūvē celmu ceļš vai ceļš uz sīkbaļķiem vai pontoniem.

Būvdarbu laikā paredzēta arī torņa un pievadceļa izbūve pie Zilezera, kur paredzēta arī kuteru/laivu nolaišanas vieta ar pontonu piestātni, kā arī dzelzceļa pārbrauktuves un piebraucamā ceļa izbūve Opoļu robežapsardzības nodaļā 0,52 kilometru garumā.

Darbi sadalīti deviņās darbu daļās un tos veiks četri būvuzņēmēji - VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs", personu apvienība "Ramda C-Mikor", SIA "Citrus Solutions" un SIA "Vianova", ar kuriem atklātas cenu aptaujas rezultātā VNĪ noslēgti līgumi.

Kopējās darbu izmaksas ir 18 031 015 eiro ar pievienotās vērtības nodokli, kas iekļauj būvniecības ieceres izstrādi, būvniecības darbus un autoruzraudzību.

Pagājušā gada nogalē VNĪ vadībā noslēdzās Latvijas-Krievijas robežas žoga izbūve prioritārajos posmos un tika sākta SIA "Igate" iepriekš izbūvēto 99 kilometru žoga un citos infrastruktūras objektos konstatēto nepilnību novēršana. Kopumā robežas žogs gar Latvijas-Krievijas robežu ir izbūvēts nepilnu 250 kilometru garumā.

Gavrilova informē, ka patlaban atlicis izbūvēt vēl nepilnus 24 kilometrus no plānotā žoga.

Robežas žoga izbūvi, kā arī defektu un nepilnību novēršanu visos iepriekš izbūvētajos infrastruktūras elementos - patruļtakās, koka laipās un citos - pilnībā plānots paveikt valdībai solītajā termiņā līdz šā gada oktobra beigām.

VNĪ ir uzticēts vadīt, uzraudzīt un īstenot Latvijas ārējās Austrumu robežas žoga un infrastruktūras izbūvi. Austrumu robežas stiprināšanā ir iesaistītas vairākas organizācijas. VNĪ atbildība ir būvniecības procesa vadīšana un organizēšana, tostarp būvnieku atrašana konkursā, par nepieciešamo zemes gabalu atsavināšanu ir atbildīga Nodrošinājuma valsts aģentūra, faktisko atmežošanu veic VAS "Latvijas valsts meži", savukārt VAS "Latvijas valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) ir atbildīgs par tehnoloģisko risinājumu ieviešanu, kā arī notiek sadarbība ar robežas un infrastruktūras lietotāju - Valsts robežsardzi un Iekšlietu ministriju.

Robežas un infrastruktūras izbūves projekta īstenošanu uzrauga Ārējās robežas infrastruktūras izbūves uzraudzības komiteja, kuras sastāvā ir pārstāvji no Aizsardzības ministrijas, Iekšlietu ministrijas, Ārlietu ministrijas, Ekonomikas ministrijas, Satiksmes ministrijas, Zemkopības ministrijas, Viedās administrācijas un reģionālās attīstības ministrijas, Valsts robežsardzes, Nodrošinājuma valsts aģentūras, LVRTC, VNĪ, "Latvijas valsts mežiem", Latvijas Ģeotelpiskās informācijas aģentūras un Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem.

VNĪ izveidota 1996.gadā, un tās vienīgā īpašniece ir Finanšu ministrija.

Komentāri
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu