Veidos sistēmu, lai neapdrošinātos auto izslēgtu no satiksmes

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Apollo/R.Oliņš

Plānots izveidot sistēmu, lai neapdrošinātos un tehnisko apskati neizgājušos transportlīdzekļus izslēgtu no satiksmes, trešdien preses konferencē informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics un Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Zivtiņš atzina, ka pašreizējā administratīvo sodu sistēma nesasniedz savu mērķi, jo arī pēc soda saņemšanas transportlīdzeklis var turpināt ceļu. Viņaprāt, šāda situācija būtu novēršama, iespējams, atsakoties no administratīvā soda, bet ieviešot piespiedu apdrošināšanās un automašīnas tehnisko defektu novēršanas sistēmu.

Zivtiņš stāstīja, ka citās Eiropas valstīs šāda sistēma jau veiksmīgi darbojas, bet pieejas, kā to organizēt, esot ļoti dažādas.

Pagaidām gan diskusijas vēl ir tikai sākuma stadijā un līdz rezultātam vēl esot vēl tāls ceļš ejams.

Saskaņā ar Stengrevica sniegto informāciju, Latvijā autosatiksmē piedalās aptuveni 10 000-20 000 automašīnu, kurām nav iegādāta obligātā civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) polise. Neapdrošināto automašīnu īpatsvars kopējā transportlīdzekļu skaitā veido 2%-3%.

Stengrevis apgalvoja, ka, jo mazāk būs neapdrošināto automašīnu, jo mazāk būs jāmaksā par OCTA polisēm, jo no OCTA garantiju fonda tiek izmaksātās zaudējumu atlīdzības tajos gadījumos, kad avāriju izraisījis neapdrošinātas automašīnas vadītājs.

LTAB izveidotais neapdrošinātās automašīnas portrets rāda, ka tā ir pelēka vai melna BMW markas automašīnu, kuru vada 19 gadus līdz 27 gadus jauns Rīgā dzīvojošs vai strādājošs vīrietis.

Kopš gada sākuma policija pārbaudījusi OCTA polišu esamību 150 000 automašīnām, sodot 41 000 autovadītāju. Pērn šajā periodā no pārbaudītajiem 150 000 auto sodu par OCTA neesamību saņēma 46 000 vadītāju.

OCTA apdrošināšanas sistēma Latvijā tika ieviesta no 1997.gada 1.septembra, stājoties spēkā Saeimā 1997.gada 25.martā pieņemtajam Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumam.

No 1997.gada 1.septembra Latvijā sākta transportlīdzekļa īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana un apdrošināšanas atlīdzību izmaksāšana ceļu satiksmes negadījumos zaudējumus cietušajām personām.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu