Vai izgulēšanās brīvdienās kompensē negulētās naktis?

Vai kārtīga izgulēšanās brīvdienās kompensē nedēļas laikā negulētās naktis pēc garas darba dienas, vai ilgākas pasēdēšanas pie kādas stiprāka dzēriena glāzes? Izrādās, ka papildus stundu miegs brīvdienās nelīdzēs.

Pie šāda secinājuma nonācis Kalifornijas universitātes Cilvēka miega zinātnes centrs (Center for Human Sleep Science at the University of California), vēsta portāls «msn.com».

«Miegs nav banka. Nevar uzkrāt parādu un tad mēģināt to vēlāk atdot. Smadzeņu kapacitāte nav tik liela, lai atgūtu zaudēto miegu,» sacījis Kalifornijas universitātes Miega zinātnes centra direktors Metjū Vokers (Matthew Walker).

Ko darīt, lai regulāri justos labi atpūties? Viens no veidiem ir katru rītu celties vienā un tajā pašā laikā, arī brīvdienās, iesaka Miega zinātnes centra direktors. Un nav svarīgi cikos iepriekšējā vakarā esi devies pie miera. Tādā veidā iespējams saglabāt organisma iekšējā pulksteņa ritmu. Tas palīdzēs nākošā vakarā iemigt ātrāk un saņemt nepieciešamo kvalitatīva miega devu.

Lietas, kas pārsteidzošā kārtā nepalīdzēs labāk iemigt:

  • Karsta vanna

Karsta vanna varētu šķists labs veids kā noslēgt garo darba dienu. Tomēr Miega zinātnes centra eksperti norāda, ka cilvēka ķermeņa temperatūra pirms iemigšanas mazliet samazinās, bet ejot vannā rodas pretējs efekts un cilvēks jūtas možāks. Tāpēc miega eksperti iesaka karstu vannu baudīt krietni pirms došanās pie miera.

  • Šokolāde

Vairākas stundas pirms gulētiešanas nav ieteicams ēst šokolādi. Kofeīns un cukurs šokolādē paaugstina cukura līmeni asinīs un tas noteikti nepalīdzēs iemigt.

  • Rotaļas ar suni

Īsi pirms likšanās gultā atraktīvas rotaļas ar suni drīzāk nesniegs nomierinošu efektu. Labāk ieteicams uzreiz pēc vakariņām iziet ar suni garākā pastaigā svaigā gaisā.

  • Sarkanvīns

Vīna vakari mēdz būt ļoti jauks relaksācijas veids, tomēr vismaz divas stundas pirms miega grādīgo dzērienu lietošanu būtu ieteicams pārtraukt. Alkohols izjauc miega ciklu.

  • Fiziskas aktivitātes

Ar to tiek domāta skriešana vai cita veida kardio treniņi. Meditatīva joga sveču gaismā – noteikti! Sirdsdarbības paātrināšanās īsi pirms miega nav ieteicama, jo tas ir papildus adrenalīns. Ja parasti ej gulēt pulksten 10.00 vakarā, tad no aktīvā treniņa mājās būtu ieteicams pārnākt vismaz pulksten 8.00.

  • Tēja

Arī tēja tāpat kā kafija mēdz saturēt kofeīnu, bet tas kā zināms darbojas kā papildus stimulators. Savukārt no zāļu tējām gluži vienkārši var nākties nakts laikā doties uz tualeti. Visus šķidrumus ieteicams lietot no rīta nevis mirkli pirms gulētiešanas.

  • - Sarakste ar draugiem

Sarakste ar labāko draugu vai draudzeni visdrīzāk nebeigsies ar pāris vārdiem un var ieilgt līdz vēlai naktij, tāpēc sarunas par brīvdienu piedzīvojumiem labāk atlikt uz rītu.

Uz augšu