/nginx/o/2018/07/16/9872246t1h8442.jpg)
Mēs pastāvīgi veidojam attiecības. Dažas no tām ir nozīmīgas sadarbības sākums, citas beidzas pēc pirmās tikšanās. Neatkarīgi no tā, cik ilgstošas būs jaunās darba attiecības, mērķis ir viens — labi saprasties, kopīgi veicot darbu.
Esi godīga!
Ir daudz komponentu, kas veido veiksmīgu komunikāciju, ne velti par to sarakstīts simtiem grāmatu. Attiecības, saruna, spēja sajust, klausīties un arī sadzirdēt otru cilvēku ir labas komunikācijas pamatā.
Ja kaut reizi mūžā esi sarunājusies ar bērnu, tad droši vien zini, ka vispatiesākie saskarsmē ir tieši viņi, mazie neslēpjoties var norādīt uz kādu cilvēku ar pirkstu un pateikt, ko domā. Pieaugot mēs sākam rēķināties ar citu cilvēku jūtām, manipulējam, laipojam ar vārdiem, iemācāmies būt diplomātiski un apzināmies, kas ir un kas nav pieņemams.
Diemžēl bieži vien, gribēdami būt patīkami citiem un neaizvainot, zaudējam pašu svarīgāko — mēs vairs neesam godīgi. Bet tieši godīgums ir galvenais efektīvas komunikācijas pamatprincips. Tas gan nenozīmē, ka visos gadījumos, otram acīs skatoties, jāsaka, ko tu par viņu domā, ir reizes, kad labāk vienkārši paklusēt. Tikai nemelo, jo melos sapīties ir vieglāk par vieglu. Būt godīgai nenozīmē arī vienmēr prezentēt savus trūkumus, jo var gadīties, ka pateikto nāksies nožēlot.
Piemēram, 1991. gadā juvelierizstrādājumu magnāts Džeralds Retners, kura veikali bija izvietoti Apvienotās Karalistes centrālajās ielās, kādā runā pajokoja, ka viens no viņa uzņēmuma produktiem ir «galīgs mēsls» un daži auskari ir «lētāki par garneļu sviestmaizēm».
Mediji nekavējoties uztvēra šo ziņu, un uzņēmuma vērtība kritās par 500 miljoniem mārciņu.