Foto: Volkswagen AG

Volkswagen koncerna izaugsme kārtējo reizi ir ievērojami labāka kā pasaules auto tirgus izaugsme. Kopējam tirgum samazinoties par 20 procentiem, Volkswagen spēja piegādāt 541 600 transportlīdzekļu (2008. gada aprīlī: 568 100; -4,7 procenti). «Pateicoties mūsu uzņēmuma pievilcīgajam modeļu klāstam, mēs esam spējuši turēties pretī vispārējai tendencei, un ar šiem rādītājiem sasniegt nosprausto mērķi,» pirmdien Volfsburgā komentēja Detlefs Vitigs (Detlef Wittig), izpildprezidenta vietnieks no Tirdzniecības un mārketinga nodaļas. Lai gan apstākļi turpināja būt smagi, Volkswagen zīmols aprīlī pārdeva pat vairāk transportlīdzekļu. Salīdzinot ar šo pašu mēnesi 2008. gadā, kad zīmols piegādāja 335 100 pasažieru automobiļu, šogad tika piedzīvots 1,3 procentu pieaugums – 339 500 piegādātu automobiļu.

Pirmajos četros 2009. gada mēnešos koncerns piegādāja 1,93 (2,14; -9,6 procenti)* miljonus transportlīdzekļu, bet Volkswagen zīmols piegādāja 1,22 (1,26; -3,2 procenti) miljonus transportlīdzekļu. Taču pasaules tirgus šajā periodā kritās par 21 procentu. Audi, SEAT un Škoda zīmoliem arī veicās labāk kā tirgū kopumā. «Pretēji pašreizējai īpašajai situācijai Vācijas tirgū un pozitīvajai tendencei Ķīnas tirgū, pasaules automobiļu tirgus saglabājas ļoti vājš un uzlabošanās vēl nav gaidāma. Tomēr mēs ceram, ka mūsu panākumi būs labāki kā kopējā tirgū,» teica Vitigs.

Volkswagen koncerns ir spēcīgāks kā tā konkurenti Eiropā

Gluži tāpat kā iepriekšējos mēnešos, koncernam aprīlī atkal ir klājies labāk kā tā konkurentiem Eiropas reģionā. Kamēr kopējais tirdzniecības apjoms pasažieru automobiļu tirgū Eiropā kritās par 21,5 procentiem, Volkswagen Group tirdzniecība kritās mazāk – 9,1 procents, līdz 294 900 (324 400) vienībām. Volkswagen zīmolam veicās pat vēl labāk – pārdoti 141 200 (144 600; -2,3 procenti) transportlīdzekļu. Izaugsme Francijā bija īpaši iepriecinoša. Tirgū, kas krities par 7 procentiem, koncerns piegādāja 23 800 (22 400) transportlīdzekļu, kas ir 6,5 procentu pieaugums, bet Volkswagen zīmola piegāžu skaits pieauga par 16 procentiem – līdz 13 200 (11 400) vienībām. Tas apstiprina iepriekšējo mēnešu pozitīvo tendenci un uzlaboto situāciju tieši attiecībā uz Polo un Golf modeļu pieejamību.

Volkswagen Passenger Cars zīmola izaugsme Krievijā arī bija iepriecinoša. Šajā tirgū, kas bija krities par gandrīz 60 procentiem, Volkswagen palielināja piegāžu apjomu par 2,9 procentiem – līdz 3800 (3700) vienībām.


Prēmija par veco automobiļu nodošanu metāllūžņos turpina uzlabot uzņēmējdarbību Vācijā


Vācijā koncerna zīmoli aprīlī piegādāja 118 200 (98 600; +19,9 procenti) transportlīdzekļu. Volkswagen zīmols iekšējā tirgū pārdeva 63 300 (50 700; +24,8 procenti) transportlīdzekļu. Bija pastāvīgs spēcīgs pieprasījums pēc VW Fox, Polo, Golf un Tiguan, kā arī Škoda Roomster, Škoda Fabia, Škoda Octavia un SEAT Ibiza modeļiem. Klientu interese bija tik liela, pateicoties prēmijai par veco automobiļu nodošanu metāllūžņos – līdz aprīļa beigām metāllūžņu programmai bija pieteikti vairāk kā 129 500 (105 000; +23,3 procenti) transportlīdzekļu.


Izaugsme Ziemeļ- un Dienvidamerikā, kā arī Āzijas/Klusā okeāna zonā arī virs vidējā līmeņa
Par spīti grūtajai situācijai , koncerna kopējā tirgus tendence lielākajos tirdzniecības reģionos bija pozitīva. Dienvidamerikas auto tirgū, kas bija krities par 22 procentiem, aprīlī Volkswagen Group piegādāja 61 800 (70 600; -12,5 procenti) transportlīdzekļu. Ziemeļamerikā tika piegādāti 37 900 (42 200) transportlīdzekļu. Tas ir 10,1 procenta kritums, salīdzinājumā ar kopējā tirgus kritumu, kas bija 33 procenti. Āzijas/Klusā okeāna reģiona tirgū aprīlī bija manāms 0,3 procentu pieaugums. Volkswagen koncerns šeit sasniedza izaugsmi krietni virs vidējā līmeņa, piegādājot 131 500 (111 200; +18,2 procenti) transportlīdzekļu. Bet tikai Ķīnas tirgū, kurā bija vērojamas skaidras atveseļošanās pazīmes, piegāžu skaits pieauga līdz 121 300 (100 200; +21,1 procents) vienībām.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp