Eksperts: «Air France» lidmašīnas avārija ir dabas anomālija

Apollo.lv
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: AFI

Tā, visticamāk, bijusi dabas anomālija — par vienu no traģiskākajām, vienlaikus mīklainākajām aviokatastrofām pēdējo laiku vēsturē saka aviokompānijas «SmartLynx Airlines» (agrāk — «LatCharter») komercdirektors Jurģis Sedlenieks.

«Tehnoloģijas ir tā attīstījušās, ka lidmašīnas spēj izturēt visdažādākos dabas pārbaudījumus, taču šoreiz būs bijis citādi,» par kompānijas «Air France» lidmašīnas avāriju laikrakstam «Neatkarīgā» viedokli pauž Sedlenieks.

Atlantijas okeānā nokritušās «Air France» lidmašīnas datu ierakstu sistēmu jeb tā saukto melno kasti, visticamāk, nāksies meklēt gadiem ilgi. Meklēšanas speciālisti jau atzinuši, ka svētdienas naktī liktenīgā lidojuma no Riodežaneiro uz Parīzi lidmašīnas «melnās kastes» atrašana varētu būt tikpat sarežģīta, kā savulaik tas bija ar «Titānika» ierakstiem, kurus meklēja gadu desmitiem, raksta laikraksts.

Aviācijas eksperti norāda, ka lidmašīnai noteikti bijuši vairāki ietekmējoši faktori, kā rezultātā piloti zaudēja kontroli pār gaisa kuģi. Kā ticamākās versijas izvirzītas divas — spēcīga turbulence un zibens spēriens.

Turbulence ir apkārtēja gaisa kustība, kuru parasti nevar redzēt. Tā iespējama pat tad, ja debesis ir skaidras un bez mākoņiem. Turbulence var rasties dažādu apstākļu dēļ. Par iemeslu var būt atmosfēras spiediens, gaisa plūsmu maiņa, silta un auksta gaisa spiediena frontes vai negaiss, skaidro Latvijas Civilās aviācijas aģentūra. Nelielas intensitātes turbulence, kas lidojumos novērojama samērā bieži, dažos gadījumos var būt arī ļoti bīstama. Turbulence nav drauds lidmašīnas konstrukcijai. Modernās lidmašīnas ir būvētas, lai izturētu krietni lielāku slodzi par visspēcīgāko turbulenci.

«Air France» lidmašīna vismaz 12 minūtes bijusi tiešā zibens darbības laukā, un, iespējams, tas vairākkārt trāpījis milzīgajam gaisa kuģim. Lai arī visas jaunākās lidmašīnas (Atlantijas okeānā nokritusī bija būvēta 2005. gadā) aprīkotas ar zibens novadīšanas sistēmām, iespējams, elektronika bija atteikusies strādāt.

Kā citi iespējamie iemesli letālajam reisam tiek minēti — pēkšņa gaisa kuģa apledošana, pamatīgi tropiskie nokrišņi un pat krusa.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu