Atrastas daļa «Air France» lidmašīnas atlūzu un divi bojāgājušie

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Scanpix/Reuters

Glābēju komandas Atlantijas okeānā atradušas pirmos bojāgājušos un spārna fragmentu no pirmdien avarējušās Francijas aviokompānijas «Air France» lidmašīnas.

Brazīlijas karaflote un gaisa spēki sestdien atrada divus līķus un turpina pārmeklēt rajonu, kurā peld lidmašīnas «Airbus A330» spārna daļa, kā arī pasažieru bagāža.

«Bez līķiem ir arī dažādas lidmašīnas atliekas. Sēdekļi, spārna fragments un dažādas citas lietas,» pavēstīja gaisa spēku pārstāvis.

Lidmašīnā lidojušo cilvēku radinieki jau nodevuši DNS paraugus, lai palīdzētu identificēt savus tuvākos.

Starp pirmajām no okeāna izceltajām lietām bija zils lidmašīnas sēdeklis, neilona mugursoma ar datoru un ādas čemodāns ar «Air France» 'biļeti iekšpusē.

Cilvēku mirstīgās atliekas un priekšmeti atrasti 450 kilometrus uz ziemeļaustrumiem no Fernandu di Noronjas salām, kas pašas atrodas 370 kilometrus attālu no kontinenta.

Meklēšana notiek 70 kilometrus uz ziemeļaustrumiem no vietas, kur pēdējo reizi notika signālu apmaiņa ar lidmašīnu, kuri liecināja par virkni lidmašīnas sistēmu atslēgšanos.

Kā ziņots, Francijas izmeklētāji sestdien pavēstīja, ka pazudušajai «Air France» lidmašīnai bija tādi ātruma mērinstrumenti, kas arī citās lidmašīnās bieži rādīja nepareizus datus un kurus tuvākajā laikā bija paredzēts nomainīt.

Francijas gaisa satiksmes negadījumu izmeklēšanas aģentūras BEA vadītājs Pols Luī Arslalēns sacīja, ka pirmdien pazudusī «Airbus A330» lidmašīna tās pēdējos brīžos piedzīvojusi vairāku sistēmu darbības apstāšanos.

No lidmašīnas automātiski saņemti 24 kļūdu ziņojumi par virkni sistēmu, ieskaitot autopilota, darbības apstāšanos.

Ziņojumi liecina, ka brīdi pirms avārijas atslēdzies lidmašīnas autopilots, reaģējot uz pretrunīgiem ātruma rādītājiem, skaidroja Arslalēns. Šobrīd nav skaidrs, vai autopilotu atslēguši lidmašīnas piloti vai tas atslēdzies automātiskā režīmā.

Sākotnēji avārijā tika vainots negaiss, bet Arsalēns norāda, ka laika apstākļi reģionā nav bijuši nekādi ārkārtēji.

Viņš arī noliedza iespēju, ka lidmašīnu iznīcinājusi teroristu bumba, jo saņemtie ziņojumi liecina, ka elektroniskās sistēmas izslēgušās pakāpeniski pa vienai.

Automātiski izsūtītie kļūdu ziņojumi šobrīd ir vienīgie dati, kas pieejami izmeklētājiem, jo glābēju komandas vēl joprojām nav spējušas noskaidrot pazudušās lidmašīnas atrašanās vietu Atlantijas okeāna dibenā.

Uz iespējamo avārijas vietu ir ceļā Francijas kodolzemūdene un pētniecības kuģis, kas aprīkots ar minizemūdenēm, kas mēģinās atrast lidmašīnas «melnās kastes».

Tomēr izmeklētāji nav optimistiski par iespējām atrast lidmašīnas datu nesējus.

«Šos mēs meklējam Atlantijas okeāna vidū,» sacīja Arslanēns, demonstrējot mazu cilindrisku kārbu, kas ir pievienota lidojuma datu ierakstītājiem un izsūta signālus, ilgākais, 30 dienas.

Meklēšanas zona ir daļēji nekartografēta okeāna daļa, kur ir dziļas aizas un lēzens dubļains dibens. Datu nesēji var atrasties jebkādā dziļumā - no 864 līdz 4000 metru dziļumam.

Turklāt okeāna mainīgo straumju dēļ meklētājiem jāatrodas tieši virs raidītāja, lai to pamanītu.

«Air France» lidmašīna «Airbus A330-200» ar 228 pasažieriem un apkalpes locekļiem pazuda virs Atlantijas okeāna naktī uz pirmdienu, kad tā bija ceļā no Riodežaneiro uz Parīzi.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu