Viesnīcās joprojām vairāk atceļ nekā piesaka jaunas rezervācijas

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ieva Čīka/LETA

Vulkāna radītā haosa rezultātā situācija lielākajās Rīgas viesnīcās pamazām stabilizējas, tomēr joprojām atcelto rezervāciju skaits ir lielāks nekā no jauna pieteikto, atzina biznesa portāla «Nozare.lv» aptaujāto viesnīcu pārstāvji.

Kā ziņots, pagājušajā piektdienā, 16.aprīlī, vulkāna radītā haosa rezultātā lielākās Rīgas viesnīcas bija noslogotas, taču šīs nedēļas sākumā situācija mainījās, jo daļa viesu devusies prom ar citiem transporta līdzekļiem un viesnīcām zaudējumus rada atceltās rezervācijas, atzina iznesa portāla «Nozare.lv» aptaujāto viesnīcu pārstāvji.

Viesnīcas «Hotel Avalon» direktore Dace Stežkina atzina, ka situācija ir nedaudz stabilizējusies, bet cilvēki atturas no agrāk ieplānotiem braucieniem, un viesnīca saņem vairāk atteikumus nekā jaunas rezervācijas. No anulētām grupām tikai 20% izvēlas citus ceļojumu datumus.

«Zaudējumi turpina pieaugt, bet vēl neesam veikuši kopsavilkumu,» atzina Stežkina. Arī «Hotel Avalon» anulētās starptautiskās konferences netiek pārceltas, jo pasākumus plāno vismaz pusgadu uz priekšu.

Stežkina atzina, ka konferenču rezervācija anulēta pirms norises datuma. «Tagad ir jautājums par iemaksāto depozītu atdošanu, ja naudu pieprasīs atmaksāt, pamatojoties uz «force majore» apstākļiem, nākamā konferences norises vieta var būt cita,» atzina Stežkina.

Stežkina iepriekš «Nozare.lv» atzina, ka līdz pirmdienai, 19.aprīlim, zaudējumi, kas radušies grupu rezervāciju anulāciju dēļ, «Avalon Hotel» sasnieguši 7731 eiro jeb 5433 latus.

Par iespējamo vulkāna seku ietekmi uz šīs vasaras tūrisma sezonu vēl pāragri izteikt prognozes, atzīst Stežkina.

«Viss būs atkarīgs no vulkāna tālākās darbības. Ja vulkāns aprims, cilvēki ātri aizmirsīs notikušo, jo ir atvaļinājumu laiks un ceļotāji tik viegli neatteiksies no ilgi lolotiem plāniem un sapņiem par ceļojumu. Tomēr, ja vulkāns par sevi atgādinās un lidojumi tiks regulāri atcelti, sekas tūrismā var būt pat ļoti dramatiskas, ņemot vērā, ka viesnīcām lielākā peļņa ir vasaras mēnešos un galvenie klienti ir no tuvākajām Eiropas valstīm, kuras visvairāk ietekmē vulkāna putekļu sekas,» atzina viesnīcas direktore.

Sliktākajā scenārijā vulkāna sekas var ietekmēt ne vien atvaļinājumu sezonu, bet arī rudeni - aktīvo konferenču un pasākumu sezonu, kurus var atcelt nestabilās situācijas rezultātā.

Viesnīcas «Hotel Bergs» pārstāvis Gatis Osinskis «Nozare.lv» atzina, ka šonedēļ viesnīca ar katru dienu kļuva arvien tukšāka un arī jauni viesi neieradās atcelto rezervāciju dēļ. Pirmajās dienās Rīgā iestrēgušie ceļotāji meklējuši alternatīvus transporta veidus nokļūšanai mājās, nereti pavadot ceļā vairākas dienas, pauda Osinskis.

«Hotel Bergs» šajās dienās nakšņojuši arī viesi, kuri Latvijā pārnakšņoja caurbraucot - veicot vairāku dienu pārbraucienu ar īres auto.

«Publiskajā telpā valdīja manāma neskaidrība par gaidāmo notikumu attīstību, jo viesnīcas rezervāciju atteikumi tika veikti tajā pašā dienā, kas liecina par cilvēku ticību pēdēja mirkļa izmaiņām un notikumu uzlabojumiem,» atzina Osinskis.

Viņš atzina, ka uz nedēļas beigām, atveroties lidostu gaisa telpām, beidzot parādījušies gaidītie viesi ar savlaicīgi veiktajām rezervācijām, taču jaunās rezervācijas tiekot veiktas ļoti piesardzīgi - rūpīgi vienojoties par rezervāciju atcelšanas un datumu maiņas noteikumiem.

«Spilgti parādās tendence patlaban jaunu rezervāciju un semināru pārplānošanu atlikt uz vēlāku laiku, kas, protams, ir saistīta ar neskaidrību par notikumu tālāko attīstību,» atzina Osinskis.

Viesnīcai «Hotel Bergs» aizvadītā nedēļa nozīmējusi apjomīgu un nozīmīgu semināru atcelšanu, turklāt datumu pārlikšana vairumā gadījumu nav iespējama, jo profesionāli noorganizētu apjomīgo aktivitāšu pārplānošana ir laikietilpīgs process.

Skaitliski lielāks ir atcelto rezervāciju skaits pret tām rezervācijām, kuras pārceltas uz tuvāko laika periodu. «Iespēju robežās gan viesnīca «Hotel Bergs», gan arī pārējie tirgus spēlētāji cenšas būt lojāli pret saviem viesiem, un izrādām sapratni pret radušos «force majore» situāciju, taču atkārtots šādas situācijas vilnis var likt pārskatīt iekšējo organizācijas finansu plānojumu,» pauda «Hotel Bergs» pārstāvis.

Prognozējot vulkāna radīto ietekmi ilgākā laika periodā, Osinskis atzina, ka «Hotel Bergs» viesu kategorija lielā mērā ir attiecināma uz biznesa ceļotājiem, kuru ceļošanas tendences visdrīzākajā mērā saglabāsies un būs uzticīgas avio pārvadātājiem, kas saistīts ar laika ekonomiju un mobilitāti.

Viesnīcas «Hanza Hotel» valdes loceklis Aigars Gerhards atzina, ka nedēļa pagājusi trauksmaini, bet patlaban situācija ir normalizējusies.

«Strādājām ārkārtas režīmā, vairākas reizes dienā organizējām vadības sapulces, kur apkopojām aktuālo informāciju un izlēmām turpmākās darbības. Izdevās operatīvi minimizēt izdevumus: pārstrādājām darba grafikus, restorāna darba laiku, apstādinājām plānotos lielos iepirkumus un tamlīdzīgi,» atzina Gerhards.

«Hanza Hotel» kopumā atceltas aptuveni 500 rezervācijas jeb pazaudēti ap 850 viesu. Tika pilnībā atcelta viena liela konference un vairāki mazāki pasākumi. Kopumā rēķināti ap 10 000 latu zaudējumi.

«Diemžēl joprojām nelido lidmašīnas no Helsinkiem. Ļoti ceram, ka līdz pirmdienai aviosatiksme ar Helsinkiem tiks atjaunota, jo nākamnedēļ gaidāma liela konference, kur lielākā daļa dalībnieku ir somi,» sacīja Gerhards.

Viņš atzina, ka daļu no zaudējumiem būs iespēja atgūt vēlāk, jo vairākas rezervācijas ir pārliktas uz vēlāku laiku, pat uz oktobri.

«Arī šīs nedēļas laikā, smagi strādājot pie pārdošanas, spējam iegūt papildus rezervācijas, lai arī neviena lidmašīna nelidoja uz Rīgu. Par laimi viesnīcai «Hanza Hotel» ir savu pastāvīgo klientu bāze, kas ļāva kaut daļēji, bet tomēr piepildīt viesnīcu,» pauda Gerhards.

Patlaban «Hanza Hotel» jauno rezervāciju pieteikumi uz vasaru ir apstājušies. «To varētu izskaidrot ar zināmām ceļotāju bailēm, ka izvirdums varētu atkārtoties. Tomēr ticam, ka pavisam drīz (līdz mēneša beigām) noskaņojums mainīsies un klienti atsāks rezervēt ceļojumus uz vasaru,» atzina viesnīcas vadītājs.

Gerhards uzskata, ka dienestu koordinēta darbība pierādījusi, ka lielu kataklizmu gadījumā Eiropa spēj noreaģēt.

«Diemžēl nav «plāna B», ko darīt, kad slēgta liela daļa lidostu, un tas arī radīja satiksmes haosu. Ļoti ceram, ka nekas tamlīdzīgs tuvākajā laikā neatkārtosies. Tomēr rīcības modelim jābūt izstrādātam, arī viesnīcniekiem tagad būs šāda rūgta pieredze. Tāpat gaidām uz izgudrotājiem un inženieriem, kas izdarīs vajadzīgos uzlabojumus, lai lidmašīnas spētu lidot arī šādos ekstremālos apstākļos. Kā arī tik aktuāls kā vēl nekad ir jautājums par dzelzceļa attīstību kā Latvijā, tā Eiropā,» atzina Gerhards.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu