/nginx/o/2018/07/17/10319028t1hcd5d.jpg)
Šogad mobilo sakaru operatori piedāvā pirmklasniekiem saņemt jaunus tālruņus bez maksas. Tā ir vecāku izvēle, vai pirmklasniekam iegādāties mobilo telefonu. Valsts Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas vadītāja Laila Rieksta-Riekstiņa portālam «Apollo» sacīja, ka mobilais tālrunis pārsvarā gan vairāk kalpo vecāku, nevis bērnu sirdsmieram.
Parasti pirmo mobilo telefonu bērnam vecāki iegādājas drošības apsvērumu dēļ brīdī, kad mazais cilvēks sāk nosacīti, tomēr patstāvīgas gaitas. Rieksta-Riekstiņa uzskata, ka gadījumā, ja vecāki bērnu ved un skolas un sagaida pēc stundu beigām lielas nepieciešamības pēc tālruņa nav. «Tas rada lieku kārdinājumu spēlēt spēles vai sūtīt īsziņas, kas bieži vien ir paaugstinātas maksas pakalpojums,» norāda bērnu tiesību aizstāve.
Rieksta-Riekstiņa gan norāda, ka modernās tehnoloģijas ieņem aizvien lielāku lomu sabiedrības dzīvē, tomēr vecākiem būtu jāpadomā par ierobežojumu iespējām, lai vēlāk it kā ieguvums nepārvērstos milzu rēķinā.
Rieksta-Riekstiņa pastāstīja, ka pēdējā arvien vairāk vecāku vērsušies inspekcijā ar sūdzībām, ka viņu bērni pasūtījuši preces pa mobilo tālruni. Vecāki par to uzzinājuši tajā brīdī, kad bijis jāsaņem sūtījums. Eksperte norāda, ka tas, protams, ir audzināšanas un attiecību jautājums. Ir svarīgi, cik daudz vecāki sarunājas ar saviem bērniem un stāsta viņiem, ko drīkst un, ko nedrīkst.
Ar mazāko klašu skolēniem gan problēmu parasti neesot. Mazi bērni vairāk cienot skolotājus un neatļaujoties lietot stundu laikā mobilo tālruni. «Viss kardināli mainās ap piekto vai sesto klasi,» sacīja Rieksta-Riekstiņa. Tad bērniem arī sāk veidoties atkarība no dažādām moderno tehnoloģiju ierīcēm.