Neraugoties uz kruīza kuģa «Bulgārija» katastrofu un neseno «An-24» lidmašīnas avāriju, Krievijas kompānijas turpina ekspluatēt vecas lidmašīnas un kuģus, raksta BBC.
Traģisku katastrofu satricinātā Krievija no sagrabējušas tehnikas neatsakās
Eksperti uzskata, ka «Bulgārijas» avārijā vainojama vecu kuģu izmantošana. Savukārt vecu lidmašīnu iepirkšana ekspertus nepārsteidz, ja ņem vērā, kādi ir daudzu Krievijas aviokompāniju budžeti.
Nākamajā dienā Volgas katastrofas Obas upē avārijas nosēšanos veica lidmašīna «An-24». Šajā negadījumā dzīvību zaudēja septiņi cilvēki.
Puse Krievijas kuģu ir vecāki par 30 gadiem, savukārt trešdaļa lidmašīnu savu jau nokalpojušas, raksta BBC.
Tas, ka remontā tiek ieguldīta nauda, parasti atainojas arī biļetes cenā, tāpēc kruīzi nav lēts prieks. BBC norāda, ka «Bulgārijas» divu dienu izbrauciena cena bijusi 1500 rubļu (27 lati) - tas ir divas reizes lētāk par reālo biļešu cenu.
Kas attiecas uz lidojumiem - tur gan biļešu lētā cena neiet roku rokā ar drošības pakāpi. Bieži vien par aviokatastrofu iemeslu kalpo citi faktori, nereti - pilota kļūda.
Tiek ziņots, ka Krievijas avioparkos 30% lidmašīnu ir vecākas par 30 gadiem. «Ir globāla tendence: lidmašīnas, kuras Ziemeļamerikā vai Eiropā nokalpojušas savu mūžu, nokļūst trešās pasaules valstīs. Aviācijas ziņā Krievija trāpīgi ievietojama trešo valstu vidū,» skaidro aviācijas eksperts Aleksandrs Velovičs.
Viņš paskaidro, ka tās lidmašīnas, kas vairs netiek ekspluatētas Ziemeļamerikā un Eiropā, nokļūst Krievijā, Āfrikā vai Dienvidamerikā.
Vecākai lidmašīnai vajag vairāk degvielas un tās neatbilst ekoloģiskiem standartiem. Toties biļetes ir lētākas, tāpēc liela daļa tūroperatoru savus klientus uz Ēģipti un Turciju sūta, iesēdinot vecās lidmašīnās.