Izmeklētāji «Air France» lidmašīnas avārijā vaino pilotu pieļautās kļūdas

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Scanpix/Reuters

Francijas izmeklētāji 2009.gada jūnijā virs Atlantijas okeāna avarējušās «Air France» lidmašīnas katastrofā vaino pilotu pieļautās kļūdas, liecina izmeklēšanas ziņojums.

Lidmašīna «Airbus» pēc ātruma sensoru sasalšanas un funkciju aprāvuma zaudēja augstumu, taču piloti uz to nav adekvāti reaģējuši un nebija apmācīti, kā rīkoties sensoru darbības apstāšanās gadījumā, teikts Francijas aviācijas pārvaldes BEA ziņojumā.

Neviens no pilotiem neidentificēja radušos situāciju, neskatoties uz to, ka ik pēc minūtes atskanēja trauksmes signāls.

«Otrie piloti nebija apmācīti par lidošanu lielā augstumā ar neuzticamiem [ātruma sensoru] rādītājiem un manuālu lidmašīnas vadīšanu,» teikts ziņojumā.

Avārijas brīdī lidmašīnas kapteinis bija devies ārpus kabīnes, lai atpūstos, atstājot lidmašīnu divu otro pilotu uzraudzībā.

Lidmašīna okeānā ietriecās ar purngalu gaisā, krītot ar ātrumu 200 kilometri stundā.

Izmeklētāju ziņojums sagatavots pēc lidmašīnas «melno kastu» ierakstiem, kas tika atrasti divus gadus pēc avārijas.

Pēc izmeklētāju ziņojuma publiskošanas «Air France» uzstāja, ka tās piloti nav vainojami avārijā.

«Šobrīd nekas neliecina, ka vainojama apkalpes tehniskā kompetence,» teikts aviokompānijas paziņojumā.

«Lidmašīnas apkalpe izrādīja profesionālismu un palika savā vietā līdz lidojuma beigām. «Air France» novērtē viņu drosmi un apņemšanos ārkārtas apstākļos,» norāda aviokompānija.

«Augstuma zaudēšanas trauksme aktivizējās un atslēdzās vairākas reizes, radot pretrunīgu iespaidu par lidmašīnas reālo statusu, kas būtiski ietekmēja apkalpes spējas analizēt situāciju,» teikts «Air France» paziņojumā.

Reisa Riodežaneiro-Parīze lidmašīnas avārijā dzīvību zaudēja 228 cilvēki, bojā gāja vairāk nekā 30 tautību cilvēki. Lielākā daļa bija Francijas, Brazīlijas un Vācijas pilsoņi.

Pirmajās dienās pēc avārijas glābēji okeānā atrada 50 cilvēku ķermeņus, bet pēc vraka atrašanas tajā uzietas vēl 104 cilvēku mirstīgās atliekas. Vairāk nekā 70 cilvēku līķi nav atrasti.

Traģiskajā aviokatastrofā daļēji tiek vainoti «Airbus» lietotie slikti funkcionējošie ātruma mērinstrumenti, bet «Air France» tiek apsūdzēta par vilcināšanos, pietiekami ātri nereaģējot uz saņemtajām ziņām, ka sensori varētu būt bojāti.

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu