Premium mini apvidus auto – «Audi Q3»

CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: auto24.lv

Apvidus auto segmentu ar jaunpienācēju Q3 ir paplašinājis Audi. Pagaidām tas ir kompānijas mazākais Q sērijas modelis, taču jau pavisam drīz šo titulu varētu pārņemt plānotais Q1 modelis, kurš tiktu balstīts uz  A1 bāzes.

Šis nelielā izmēra apvidus auto ir balstīts uz «Volkswagen Group A5» (PQ35) bāzes, kura tiek izmantota par pamatu arī tādiem veiksmīgiem apvidniekiem, kā «Volkswagen Tiguan» un «Škoda Yeti».

Jaunais «Audi Q3» ir pieejams ar četru veidu dzinējiem, kurus vieno 2,0 litru darba tilpums, taču atšķir gan degvielas tips, gan arī jauda. Abi benzīna dzinēji ir aprīkoti ar kompānijas slaveno «quattro» pilnpiedziņas sistēmu un spēj attīstīt 170zs jaudu ar manuālo pārnesumu kārbu vai arī 211zs jaudu ar 7-pakāpju S Tronic kārbu. Abi dīzeļdzinēji šoreiz jaudas ziņā atpaliek no benzīnniekiem un piedāvā vien izvēlēties starp 140zs un 177zs versijām. Mazāk jaudīgais dīzeļdzinējs nav arī aprīkots ar «quattro» pilnpiedziņu, kas padara to pārējo starpā par visekonomiskāko.

Kā jau ierasts Audi nepiedāvā iepriekš sagatavotas komplektācijas, toties ir pieejams plašs aprīkojuma klāsts, kuru var izvēlēties pēc maka biezuma un sirds patikas. Standartā Q3 nāk dikti pliks un no pieminēšanas vērtām lietām var izcelt vienīgi 16» collu lietos diskus un USB interfeisa sagatavi. Cena jaunajam «Audi Q3» ir sākot no 30 246 eiro par priekšpiedziņas dīzeli līdz 36 086 eiro par jaudīgo «quattro» benzīnnieku. Taču, lai brauciens jaunajā Q3 būtu baudāms un atbilstošs kompānijas premium  kategorijai būs jāšķiras no vēl vismaz 8 000 – 10 000 eiro par komplektāciju.

Uz ceļa «Audi» uzvedas, kā jau tam pienākas un apvienojumā ar leģendāro «quattro» pilnpiedziņu pieveic jebkādas pilsētas grūtības. Diemžēl tāds kārtīgs sniegs vēl nav bijis, taču pa dubļainiem ceļiem, kur glauniem sedaniem klātos grūti Q3 iziet cauri bez problēmām. Piekare varēja būt nedaudz mīkstāka, taču no šāda maza auto neko vairāk arī gaidīt nevarēja.

Ārēji Q3 saglabā šai sērijai raksturīgās dizaina līnijas un vienlaicīgi arī atgādina, ka tas ir gan pilsētas auto, gan arī krosovers bezceļu izaicinājumam. Piesēžoties pie stūres pirmais iespaids ir patīkams. Interjera izveidošanā ir pielikts krietni daudz pūļu, lai automašīnu nepadarītu pārāk sarežģītu. Izmēģinājuma braucienam piešķirtas Q3 tika aprīkots ar teju visu iespējamo komplektāciju, līdz ar to varēja novērtēt daudzās priekšrocības un arī trūkumus.

Par spīti tam, ka salonā ir atrodami gan cietie, gan arī mīkstie apdares materiāli skaņas izolācija ir teicama un liekos trokšņus praktiski nedzird. Vizuāli neizdevušies ir klimata kontroles slēdži, kuri dikti atgādina tos, kuri bija 90-to gadu «Audi» spēkratos – milzīgi un ļoti nemoderni.

No smalkajām palīgsistēmām «Audi» piedāvā «automātisko noparkošanās palīgu», kas jūsu vietā aprēķinās vietas daudzumu brīvajā stāvvietā un pats noparkos automašīnu. Vienīgā problēma ir tā, ka šī sistēma mēdz niķoties un apstākļiem ir jābūt kā pēc grāmatas, lai dators saprastu, ka tur ir iespējams novietot automašīnu stāvēšanai.

Kas attiecas uz brīvās vietas daudzumu, tad Ravim (1,98m) nāksies apbēdināt augumā garākos, kuriem būs lemts sēdēt aizmugurē, jo vieta pietrūks ne tikai kājām, bet arī galvai, toties priekšā var iekārtoties pēc sirds patikas. Ja salīdzina kaut vai ar tiem pašiem «Volkswagen Tiguan» vai «Škoda Yeti», tad tajos vietas bija vairāk.

Raivis – auto24 izmēģinājuma braucienos pārstāv augumā garo vadītāju viedokli un vērtē automašīnas piemērotību gan atrodoties pie stūres pašam, gan arī brīvās vietas daudzumu sēžot aizmugurē.

Kopvērtējumā mazākais pārstāvis no «Audi» Q sērijas labi pilda tam veltīto uzdevumu un neliks vilties pilsētas bezceļos. Tā degvielas patēriņš benzīna dzinējiem ir pārāk augsts un diez vai kāds būtu apmierināts ar vidējo patēriņu 11,2 l/100km. Arī cena tam ir pietiekoši augsta, lai noturētu to pelnīti premium klasē.

Dizains: 7
Komforts: 8
Patēriņš: 6
Vadāmība: 8
Cena: 6
Vidējais: 7

KomentāriCopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu