Zviedrijas mēbeļu un mājsaimniecības preču gigants «Ikea» ceturtdien paziņoja, ka pārdevis savu preču zīmi vienai no savām struktūrvienībām par deviņiem miljardiem eiro (6,3 miljardiem latu), tādējādi šī ir pirmā reize, kad uzņēmums zīmolam noteicis vērtību.
«Ikea» pārdevis savu preču zīmi
«Ikea», kam ir sarežģīta īpašumtiesību struktūra, norādīja, ka Lihtenšteinā bāzētā «Interogo Foundation» 2012.gada 1.janvārī pārdevusi zīmola nosaukumu struktūrvienībai «Inter Ikea Systems».
Šis darījums paredzēts, lai «konsolidētu un vienkāršotu grupas struktūru», norāda «Inter Ikea Group» komunikāciju vadītājs Andešs Bilunds.
Šis bija «iekšējs darījums, kuram nav ārēju seku, taču zīmolam tagad ir noteikta vērtība», sacīja Bilunds.
Bilunds pavēstīja, ka ārējie eksperti ir novērtējuši zīmola vērtību un nekādas atlaides nav sniegtas, neskatoties uz to, ka tas bijis iekšējs darījums.
Viņš piebilda, ka «Interogo» iepludinājusi «Inter Ikea System» 3,6 miljardu eiro (2,5 miljardu latu) kapitālu, lai finansētu šo darījumu, un sniegusi aizdevumu 5,4 miljardu eiro (3,7 miljardu latu) apmērā.
«Ikea» ir fondu tirgū nekotēts ģimenes uzņēmums, un tā vadīšanā joprojām aktīvi iesaistās dibinātājs Ingvars Kamprads, kam šobrīd ir 86 gadi.