CAF lūdzis vēl 15 dienas, lai saskaņotu piedāvātos līguma grozījumus (8)

LETA
CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens/LETA

Ņemot vērā to, ka AS «Pasažieru vilciens» (PV) vakar vakarā iesniedza jaunus grozījumus vilcienu iepirkuma līgumā, Spānijas mašīnbūves uzņēmums «Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles» (CAF) lūdzis vēl 15 dienas, lai ar tiem iepazītos, žurnālistiem sacīja CAF starptautisko darījumu vadītājs Hesuss Esnaola Altuna.

CAF pārstāvis norādīja, ka vakar CAF jau bija gatavs parakstīt vienošanos par grozījumiem, bet ap plkst.19 PV iesniedza CAF jaunus grozījumus vilcienu iepirkuma līgumā. CAF operatīvi sagatavoja atbildi PV, kuras visas detaļas nevar atklāt, pamatojoties uz līguma konfidencialitāti, taču šajā atbildē tika lūgtas vēl 15 dienas, lai iepazītos un saskaņotu šos jaunos grozījumus.

«PV uz šo priekšlikumu nesniedza atbildi, bet pēc dažām stundām izplatīja paziņojumu, ka vienošanās nav panākta,» norādīja Esnaola Altuna.

PV vilciens savukārt skaidro, ka runa nav par jauniem grozījumiem, bet gan jaunu grozījumu redakciju. Gan12.jūnijā, gan pagājušajā nedēļā, gan vakar esot CAF iesniegta grozījumu kārtējā redakcija. «Lai panāktu vienošanos ar CAF, grozījumu redakcijas tika mainītas un papildinātas, vienai vai otrai pusei piekāpjoties vai nepiekāpjoties kādiem nosacījumiem, tas ir normāls diskusiju process,» uzsvēra uzņēmumā. Jau preses konferencē PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs (V) arī norādīja, ka, ja tiktu pagarināts līguma termiņš, tas juridiski nozīmētu jauna līguma slēgšanu un tas būtu nelikumīgi.

CAF uzskata, ka juridiski 2.aprīlī noslēgtais līgums starp PV un CAF joprojām ir spēkā, tāpēc CAF turpinās strādāt pie līguma nosacījumu izpildes, apstiprināja Esnaola Altuna.

CAF pārstāvis arī skaidroja, ka Eiropas Savienības iepirkumu principi neatļauj konkursa nolikumos ietvert noteikumu par produkta ražošanu kādā konkrētā valstī, jo tas pārkāptu brīvās konkurences nosacījumus.

«Tomēr pēc tam, kad iepirkums ir beidzies, tika noslēgta vienošanās, ka 65% no jauno vilcienu ražošanas darbiem tiks veikti Latvijā. Pēc līdzīga principa CAF strādā arī Brazīlijā, Meksikā, Čīlē, Indijā un citās valstīs, kur izvēlās vietējos apakšuzņēmējus,» norādīja Esnaola Altuna.

Viņš apstiprināja, ka CAF joprojām ir atvērti sarunām ar PV un gatavi meklēt kompromisus, jo CAF saprot vilcienu iepirkuma nozīmīgumu Latvijai.

Iepriekš PV valdes locekļi informēja, ka pirmdien PV kopumā esot piedāvājis runāt CAF par 70 punktiem, taču vienošanās par lielu daļu no tiem nav panākta. Ja tiktu pagarināts līguma termiņš, tas juridiski nozīmētu jauna līguma slēgšanu un pēc būtības būtu nelikumīgi, uzsvēra PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs (V). PV valdes priekšsēdis Artis Birkmanis uzsvēra, ka bez attiecīgiem grozījumiem līgumu nebija iespējams parakstīt, jo tiktu zaudēts Eiropas Savienības (ES) 100 miljonu latu finansējums.

CAF starptautisko darījumu vadītājs Hesuss Esnaola Altuna norādīja, ka CAF ir piekritis vairāk nekā 60 no šiem līguma grozījumu punktiem.

Kā ziņots, šonakt tika paziņots, ka vienošanās starp PV un CAF par jaunu vilcienu iegādi nav panākta.

AS «Pasažieru vilciens» jau ir izstrādājusi grafiku jaunu vilcienu iepirkumam un tas tiks izskatīts nākamās nedēļas valdības sēdē, šodien preses konferencē skaidroja uzņēmuma pārstāvji. Nolikums tikšot izstrādāts pēc iespējas vienkāršāks, lai konkursā piedalītos pēc iespējas vairāk pretendentu. Maksimāli vienkārša specifikācija, vienkāršs nolikums un maksimāli zemāka cena, uzsvēra PV valdes pārstāvji. Iepirkuma procedūra arī nenotikšot divās kārtās, kā tas bija iepriekšējā konkursā.

Vērienīgāko iepirkuma konkursu Latvijā PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā. 2011.gada martā Eiropas Komisija apstiprināja ES Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu, un no projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tika plānotas 144 miljonu latu apmērā, no kuriem ES fondu finansējums būs 100 miljoni latu, bet PV līdzfinansējums šī projekta īstenošanai būs 44 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredzēja šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība bija 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu). Jaunajiem vilcieniem bija jābūt saražotiem līdz 2015.gada augustam.

Komentāri (8)CopyTelegram Draugiem X Whatsapp
Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu